SON DAKİKA
Otomotiv Pazartesi 30 Ekim 2023 12:50

1 MİLYON 150 BİN ADET SATIŞ BEKLENİYOR

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, "Rekor müşteri memnuniyeti, rekor pazar payı ve rekor satış performansı ortaya koyacağız dedik. İşte bu noktada en önemli unsur, göz alıcı bir biçimde sözümüzü tuttuk" dedi

1 milyon 150 bin adet satış bekleniyor

İsa ÖZGÜLLER

Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, Stellantis Türkiye olarak pazar beklentilerinin 780 bin-800 bin bandında olduğunu söylediklerini, eylül ayı sonu itibarıyla ise pazarın 857 bin adeti geçerek beklentilerin ötesinde bir performans sergilediğini söyledi. Son birkaç aydır pazarın 1 milyon adetin üstünde kapanacağına tüm sektör olarak hemfikir olduklarının altını çizen Reyhanoğlu, “Bununla birlikte biz Stellantis Türkiye olarak pazarın 2023 yılında 1 milyon 150 bin adet civarında tamamlanmasını bekliyoruz” dedi. 

2022 yılını Peugeot Türkiye olarak 32 bin 600 adetin üstünde bir satışla kapattıklarını, yüzde 4.2 pazar payıyla yılı tamamladıklarını hatırlatan Reyhanoğlu, “2023 yılının ilk 9 ayı sonunda yani Ocak-Eylül döneminde ise 59 bin adete yakın bir satış performansı ortaya koyduk. 408 lansmanı döneminde sizlere 57 bin adetlik bir yıl kapanış hedefi vermiştik ve yılın ilk 9 ayı sonunda sene başında kendimize koyduğumuz 2023 hedefini geçmeyi başardık. Eylül ayı itibarıyla şu anda aslında sene başında yıllık hedef olarak açıkladığımız hedefi geçmiş, tüm zamanların Peugeot Türkiye için rekorunu kırmış durumdayız. Bu tam olarak ne demek derseniz, unutmayalım ki geçtiğimiz 9 ayda birçok şey yaşadık Türkiye’de” diye konuştu.

Sözümüzü tuttuk

Yaşanan deprem felaketi ve sonrasında seçimi hatırlatan, ardından yılın başında tedarik ve sonrasında da lojistikle ilgili sıkıntıların yaşandığını dile getiren Reyhanoğlu, “Buna rağmen biz Peugeot Türkiye olarak rekor müşteri memnuniyeti, rekor pazar payı ve rekor satış performansı ortaya koyacağız dedik. İşte bu noktada en önemli unsur, göz alıcı bir biçimde sözümüzü tuttuk. Yani sadece kendimize verdiğimiz sözü değil, bayilerimize ve müşterilerimize de verdiğimiz sözü tutmuş olduk, tüm başarıların ötesinde bizim için en anlamlı sonuç bu oldu. Bunun haklı gururu içindeyiz” ifadelerini kullandı. 

Reyhanoğlu otomotiv pazarının yüzde 65 büyüdüğünü, Peugeot Türkiye olarak yüzde 180’in üzerinde büyüme kaydettiklerine belirterek, “Sene başında ne demiştik? Peugeot olarak SUV lideri olacağız demiştik. SUV liderliğimiz tam gaz devam ediyor. Ticari araçta atağımız devam edecek demiştik. İki yerli marka arkasından üçüncü marka olacağız demiştik. Eylül sonu itibariyle de iki yerli üretim yapan markanın ardından üçüncüyüz” şeklinde konuştu.

Tarihi rekor kırdık

Gülin Reyhanoğlu şunları söyledi: “Biz Peugeot Türkiye olarak bu sene ilk 9 ay sonunda zaten markanın ülkemizdeki en yüksek satış adetine imza atarak tarihi bir rekor kırdık. Şimdi Cumhuriyetimizin 100. yılında rekorun rekorunu kırmayı hedefleyerek 75 bin adetin üstünde bir satışla yılı tamamlamayı amaçlıyoruz. Tarihi bir yılda biz Peugeot olarak tarih yazıyoruz.”

Afet bölgesindeki bayilerimize hayranım

Gülin Reyhanoğlu, haber müdürümüz İsa Özgüller’in sorduğu “Toplamda 11 ili etkileyen Afet bölgesindeki son durum nasıl şu an, bu konu hakkında bilgi verebilir misiniz, bayileriz ne durumda, toparlanmaya başladılar mı? Otomotivde de olduğu gibi tüm sektörlerde Yüzde 10’luk bir ekonomik kayıp dilimine tekabül ediyordu deprem bölgesi” yönündeki soru ya da şu şekilde cevap verdi: 

“Afet bölgesindeki bayilerimize çok gıpta ediyorum, çok hayranım. Çok kısa bir süre içinde toparlandılar. Bir örneğimiz var. Showroom’u çalıştırabilecek durumda değil. Showroom’un bahçesine 2 tane konteyner kurmuş, birkaç lifti bahçeye çıkarmış. Hem satış sonrası anlamında hem servis anlamında hizmet vermeye başlamış ikinci haftadan itibaren. Yani gerçekten o yöre insanı bu konuda, tabii ki farklı çok kötü hikayelerde var ama, ayakta kalanları çok dirayetli bir şekilde, çok kısa süre içerisinde adapte oldular. Biz de tabii mümkün olduğunca, elimizden geldiğince destek olmaya çalıştık. Stellantis Türkiye olarak belli programlar uygulamıştık depremin ilk haftasında. El birliği ile ayağa kalktılar çok kısa zamanda ve şu anda da gayet iyi gidiyorlar.”

Yeni i 2008 SUV liderliğimizi pekiştirecek

Gülin Reyhanoğlu, “Yeni 2008 SUV liderliğimizi pekiştirecek. Kısa bir dönem, tam olarak yeni modele geçiş döneminde liderliğimizi koruyamasak da yeni 2008 lanse edildiği ilk ayda yani eylül ayında tekrar lider olarak segmentine geri döndü. Dolayısıyla markamızın koyduğu tüm hedefleri gerçekleştirmemizde yeni 2008'in çok büyük bir katkısı var. 508 de D segmentinde piyasaya sunduğumuz ve kendi müşteri kitlesi olan bir modelimiz. Yeni 508’i hem filo tarafında hem de perakende tarafında müşteri kitlesiyle buluşturduk. Toplamda da sene sonuna kadar bu modelden toplam 3 bin adetlik satış hedefimiz var, bunun 1.000 adetinin yeni 508 olmasını hedefliyoruz” diye konuştu.


ABONE OL