2 MİLYONDAN FAZLA HASTA YERLİ ÜRETİM TERCİH EDİYOR
Diş Malzemeleri Sanayici ve İş Adamları Derneği (DİŞSİAD) Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Uçar, Türkiye'de yılda yaklaşık 4 milyon kişinin implant tedavisi gördüğünü, bu kişilerin de yüzde 60'ının yerli implantı tercih ettiğini söyledi.

Geçen seneyi 350 milyon dolar ihracatla kapatan diş malzemeleri sektörü istikrarlı büyümesini sürdürüyor. Sektörde endodonti alanında yüzde 50, implant alanında yüzde 70 yerlilik oranına ulaşılmış durumda. 1 milyar dolar ekonomik hacme ulaşan ağız sağlığı ve diş malzemeleri sektörü, ihracatını gelecek 5 yıl içerisinde mevcut ekonomik büyüklüğü olan 1 milyar dolar seviyesine çıkarmayı hedefliyor.
İKİ MİLYONUN ÜZERİNDE HASTA YERLİ ÜRETİM IMPLANT TERCİH EDİYOR
Diş Malzemeleri Sanayici ve İş Adamları Derneği (DİŞSİAD) Yönetim Kurulu Başkanı Erkan Uçar, Türkiye’deki implant pazarına ilişkin güncel rakamları paylaştı. Uçar, “Türkiye'de 30’un üzerlerinde yerli sermayeli şirket implant üretiyor. Ülkemizde yılda yaklaşık 4 milyon kişinin implant tedavisi görüyor. Bu kişilerin de yüzde 60’ı yerli implantı tercih ediyor” dedi. 2023 yılında sağlık turizmi için Türkiye’yi yaklaşık 1.4 milyon kişinin ziyaret ettiğini vurgulayan Uçar, bu kişilerin yüzde 25’inin dental tedavi için Türkiye’yi tercih ettiğini, gelenlerin çoğunun ise implant tedavisi yaptırdığına dikkati çekti.
HEKİMLERİN TERCİHİ IDEX İSTANBUL
Ziyaretçi sayısı ve metrekare baz alındığında Almanya’da iki yılda bir düzenlenen IDS’ten sonra dünyanın en büyük ikinci fuarı olma başarısını yakalayan IDEX İstanbul’un istikrarlı büyümesini sürdüğünü ifade eden DİŞSİAD Yönetim Kurulu Başkanı, “ Bu gelişim sektörümüzün büyüme performansı ile paralel ilerliyor. IDEX İstanbul, yabancı diş hekimlerinin yanında Türk hekimlerimiz için de dünyanın ikinci büyük, bölgemizin ise en büyük tedarik merkezi oldu. Türk hekimlerimizin dental malzeme ihtiyaçlarını geçmişe göre daha az ithalata dayalı bir biçimde IDEX İstanbul’da gerçekleştiriyor olması bizim için gurur kaynağı. Yabancı hekimlerin de malzeme tedariği anlamında İstanbul’u ve Türkiye’yi tercih etmesi sektör ihracatımızı büyüten olumlu bir gelişme” ifadelerini kullandı.