SON DAKİKA
GÜNDEM Cumartesi 19 Şubat 2022 02:28

2,7 MİLYON ABONE İLE 'YENİ MÜŞTERİ'DE REKOR

Müşteri sayısını 2021'de toplam 2,7 milyon yükselten Turkcell, son 14 senenin en güçlü net müşteri kazanım performansını elde etti. Şirketin toplam abone sayısı 51,6 milyona ulaştı. Mobil tarafta faturalı müşterilerini 1,7 milyon artırarak son 12 yılın rekorunu kıran Turkcell, 503 bini ön ödemeli, 2,2 milyon mobil müşteri kazandı.

2,7 milyon abone ile  'yeni müşteri'de rekor

Sedat YILMAZ

2021 yılında müşteri odaklılık ve dijitalleşmedeki çalışmalarıyla toplam müşteri sayısını 51,6 milyona yükselten Turkcell, en büyük başarıyı “yeni müşteri”de elde ettiği 2,7 milyonluk rekor artışla gösterdi. Toplam gelirlerini yüzde 23,4 artışla 35,9 milyar liraya ve net kârını yüzde 18,7 artırarak 5 milyar liranın üzerine taşıyan Turkcell, 2022 yılında da yüzde 30 gelir büyümesi ve yaklaşık 19 milyar lira Faiz, Amortisman ve Vergi Öncesi Kâr (FAVÖK / EBITA - Earnings Before Interest, Tax, Depreciation and Amortization) gerçekleştirmeyi hedefliyor.

Turkcell’in 2021 finansal ve operasyonel sonuçları ile bu yılki hedeflerini açıklayan Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, “En büyük motivasyon kaynağımız, müşterilerimizin bize gösterdiği ilgi ve Türkiye’nin Turkcell'i tercih etmesi” dedi.

Konjonktüre göre farklılaşan müşteri alışkanlıklarını iyi takip ettiklerini ve yaptıkları çalışmalarla abone sayısını artırmada rekor seviyede başarılı bir yıl geçirdiklerini anlatan Erkan, ülkedeki yeterli olmayan fiber ağın sabit internet hizmetlerinin ihtiyaçlarını karşılamada yetersiz kaldığını dolayısıyla eksikliğin Türkiye’nin önünü açacak yeni nesil iletişim teknolojilerdeki gelişmeleri sekteye uğrattığını bildirdi.

Fiber konusunda yatırımlara devam edeceklerinin altını çizen Erkan, kendilerine bu alanda agresif bir hedef koyduklarını, diğer taraftan ortak altyapı şirketi kurulması yönünde çalışmalarında henüz beklenen ilerleme sağlanamasa da bu konuda tarafların istekli olduğunu söyledi.

Son 14 yılın müşteri rekoru

Söz konusu şartlara rağmen yaptıkları çalışmalarla yeni müşteri kazanmada son 14 yılın rekoruna imza attıklarını belirten Erkan, her yıl 1 milyon abone kazanma hedeflerini bu yıl katlayarak hayata geçirdiklerini ve 2021 yılı toplamında 2,7 milyon yeni müşteri kazandıklarını söyledi. Erkan, faturalı müşterilerin mobil müşteriler içindeki payını ise toplamda 1,7 milyon net faturalı müşteri kazanımıyla yüzde 66,4’e çıkardıklarını vurguladı.

Müşteri kazanımını daha yukarılara çıkarmak için fiber seferberliği başlattıklarını dile getiren Erkan, 2021 yılında bu doğrultuda 5 şehri daha hizmet alanlarına dahil ettiklerini, 563 bin yeni haneye fiber servislerini ulaştırdıklarını bildirdi. Fiber müşterilerinin 223 bin net kazanımla toplamda 1,9 milyona ulaştığını anlatan Erkan, toplam sabit genişbant müşteri sayısını da 258 bin artırarak 2,7 milyona yükselttiklerini kaydetti.

Murat Erkan, mobil tarafta faturalı müşterilerini 1,7 milyon artırarak son 12 yılın rekorunu kırdıklarını, 503 bini ön ödemeli, 2,2 milyon mobil müşteri kazandıklarını söyledi.

Turkcell KAP’a yaptığı açıklamada da, şirketin abone sayısını 2021 yılı son çeyreğinde 0,4 milyon artışla 51,6 milyona yükseldiğini, mobil abone artışının da aynı dönemde 0,1 milyon olduğunu bildirdi.

Turkcell’in kârı yüzde 18,7 arttı

Turkcell’in 2021 finansal ve operasyonel sonuçları ile bu yılki hedeflerini açıklayan Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, toplam gelirlerin yüzde 23,4 artışla 35,9 milyar liraya, FAVÖK’ün yüzde 22,4 artışla 15 milyar liraya ve net kârını yüzde 18,7 artarak 5 milyar liraya yükseldiğini söyledi. Murat Erkan, operasyonel yatırım harcamalarının toplam gelire oranının yüzde 21,2 olduğunu belirtti.

Superonline’ın halka arzı konusunda da bütün çalışmaların tamamlandığını, böyle değeri yüksek bir şirketin yabancı yatırımcının da ilgi odağına gireceğini düşündüklerini belirten Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, “Şimdi uygun Pazar şartlarının oluşmasını bekliyoruz. Ancak şu anda yabancı yatırımcı için henüz iklimin oluşmadığını görüyoruz. Şartlar oluştuğunda bunu mutlaka değerlendireceğiz” dedi.

Türkiye’nin yerli otomobili TOGG’da Turkcell’in durumuyla ilgili bilgi veren Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, Tüm ortakların TOGG’daki toplam taahhüdü 500 milyon euroluk bir sermaye. Bunun 100-115 milyon eurosu bize düşüyor. Şu ana kadar yaklaşık yüzde 35 civarında bir sermaye ödemesi gerçekleştirdik. Kalanını maksimum üretim başlayana kadar tamamlayacağız” diye konuştu.

Enflasyonu düşürücü sektörüz

Erkan, yurtiçi veya yurtdışında Turkcell’in uyguladığı fiyatların son derece uygun olduğunu, zaten Türkiye’de son enflasyona etki eden sektörlere bakıldığında, haberleşmenin yüzde 10’luk bir artışla enflasyona en az etki eden sektörler arasında yer aldığını hatırlattı.

Erkan, her şirketin yatırım gideri, personel ve diğer giderleri olacağını ve hizmetlerin yerine getirilmesi konusunda uygun fiyat artışlarının söz konusu olabileceğini belirtti. Erkan, “Operasyonel yatırım harcamalarımızın gelire oranının ise yüzde 20-21 aralığında gerçekleşeceğini öngörüyoruz” bilgisini verdi.

Yurtdışında Turkcell kullanan abonelerin endişe etmeden telefonlarını açabileceklerini ve rahatlıkla görüşmelerini yapabileceklerini dile getiren Erkan, yurtiçinde de şirketlerin maliyet yansımalarına göre ücretlerde bir fiyat artışının söz konusu olacağını ama uygun fiyat artışı skalasının devam edeceğini bildirdi.

Erkan, “Enflasyonist ortamda reaksiyonu hızlı olan bir iş kolunda değiliz. Çünkü müşterilerimiz kontratlı müşteriler. Bu yüzden başından bu yana haberleşme sektörü enflasyon içinde enflasyonu düşürücü etkisi olan bir sektör” dedi. İstihdam konusunda en hızlı çalışan şirketler arasında yer aldıklarını kaydetti.

Sadece bir operatör değiliz

Turkcell’in bir telekom operatörü olmaktan başka ekosistemin genişletilmesine de katkı verdiğini belirten Erkan, şirketin dijital servisleri tekil gelirinin yüzde 31 artışla 1,7 milyar liraya ulaştığını söyledi.

Yerli iletişim platformu BiP’in toplam indirilme sayısının yılsonu itibariyle 90 milyonu geçtiğini, son 3 ayda aktif kullanıcı sayısının yıllık 2,5 katına ulaşarak 26 milyon olduğunu anlatan Erkan, BiP’in Endonezya, Bangladeş, Hindistan, Pakistan ve Malezya gibi yüksek nüfuslu ülkelerde yoğun ilgi gördüğünü hatırlattı.

TurkcellTV+’nın Pazar payını artırarak IPTV müşteri sayısını yıllık yüzde 24 artışla 1,1 milyona yükselttiğini dile getiren Erkan, ayrıca bulut depolama servisi lifebox yılı yüzde 45 artışla 1,3 milyon tekil ücretli kullanıcıyla tamamladığını bildirdi.

Turkcell Dijital İş Servisleri gelirlerinin yüzde 29 artarak 2,3 milyar liraya ulaştığına vurgu yapan Erkan, 2021 yılının IT hizmeti sektörü lideri olduklarını kaydetti. Erkan ayrıca Turkcell’in veriyi milli servet gibi değerlendirdiğini, bu doğrultuda geçen Eylül ayında Tekirdağ’da yüzde 75’i yerli olan Turkcell Avrupa Veri Merkezi’ni açtıklarını belirtti.

Paycell’e stratejik ortak

Dijital ödeme platformunu Paycell ile ilgili gelişmeleri aktaran Erkan, Paycell’de kısmi hisse satışını değerlendirmek için gerekli süreci bu yıl başlattıklarını, bu kapsamda sistemin pazarda büyümesine katkı verecek aynı zamanda Paycell’i bir sonraki aşamaya taşımaya yardımcı olacak stratejik bir ortak ile çalışmayı hedeflediklerini bildirdi.

Paycell’in yıllık yüzde 41 artışla 6,6 milyon kullanıcıya ulaştığını haber veren Erkan, Paycell'in tüm servislerindeki işlem hacminin yıllık yüzde 49 artarak 14 milyar TL olarak gerçekleştiğini söyledi.

Paycell Kart ile yapılan işlemlerin hacminin ise bir önceki seneye göre 6 katına çıktığını belirten Erkan, "Şirketlerin birden fazla bankayla anlaşma gereksinimini ortadan kaldırarak önemli maliyet avantajı sunan Paycell Android POS ürünü 2021 yılı içinde 6 bin adete ulaştı. Yıl sonunda Paycell’in hizmet verdiği üye iş yeri sayısı 17 binin üzerine çıktı. Paycell, bu güçlü performans sayesinde gelirlerini yıllık yüzde 64 arttırdı” dedi.

Erkan, doğru oyun olarak tanımladığı planlarını 2022 yılında da sürdürerek müşterilerin kendilerini güvende, değerli ve mutlu hissetmelerini sağlayacak yenilikçi çözüm ve çalışmalarla belirlenen hedefler doğrultusunda ilerleyeceklerini kaydetti.