Dolar $
32.19
%-0.26 -0.08
Euro €
34.99
%-0.42 -0.14
Sterlin £
41.18
%-0.05 -0.02
Çeyrek Altın
4094.65
%1.76 69.77
SON DAKİKA
Bankacılık Cumartesi 01 Ekim 2022 02:13

BANKACILIK SEKTÖRÜNDE ENGELSİZ BANKACILIK ADIMI

Alternatif Bank, "Engelsiz Bankacılık" anlayışı kapsamında, akademisyen ve sivil toplum temsilcilerinden oluşan Danışma Kurulu ile birlikte, toplumsal farkındalıktan eğitime, erişilebilirlikten hizmet geliştirmeye, gençlerle etkileşimden kurumsal ve sektörel işbirliklerine kadar bugüne kadar kat ettiği mesafeyi, alınan sonuçları ve hedeflerini paylaştı.

Bankacılık sektöründe engelsiz bankacılık adımı

Mustafa DENİZ

“Engelsiz Bankacılık” konusunda bankanın vizyonu ve bugüne kadar yapılan çalışmalarla ilgili olarak bilgi veren Alternatif Bank Genel Müdürü Kaan Gür, “Her kurum içinde geliştiği topluma karşı sorumlu. İşte bu anlayışla yaklaşık 4 yıl önce ‘hedefimiz finansal hizmetleri herkes için erişilir kılmak’ diyerek yola çıktık ve Engelsiz Bankacılık anlayışını benimsedik. Biz sunduğumuz tüm hizmetlerin herkes tarafından kolaylıkla ulaşılabilmesini temel hedefimiz kabul ediyoruz ve bunu da yardım temelli değil eşitlikçi ve hak temelli bir yaklaşımla ele alıyoruz. Çalışmalarımızda temel hedefimiz, Engelsiz Bankacılık alanında sadece kuralları uygulayan bir kurum olmakla yetinmeyip, sektörümüzde bir zihniyet değişimine öncü olabilmek. Şüphesiz bu alanda alınması gereken çok yol var. Diliyoruz ki attığımız tüm bu adımlar sektörümüze, kurumlara, kamuoyuna yansır, çoğalır ve ülkemiz engelli yaşamı için örnek bir ülke olur” dedi. 

“Değişim önce mutfaktan başlar”

İnsan Kaynakları Genel Müdür Yardımcısı Hale Ökmen Ataklı, “Çalışmalarımıza öncelikle kendi mutfağımızdan, yani çalışanlarımızdan başladık. Danışma kurulumuzun rehberliğinde başta sakatlık, engellilik tanımları, engel gruplarını tanıma ve engellilerle nasıl iletişim kurulması gerektiğine dair çalışanlarımız için dil ve perspektif birliği eğitimleri düzenledik. Yaklaşık bin 500 saati bulan eğitimler gerçekleştirdik. İstihdam konusunda da önemli adımlar attık. Alternatif Bank bünyesinde çalışan engelli arkadaşlarımızın sayısı şu anda mevzuatın gerektirdiği sayının üzerinde. Bu arkadaşlarımız belirli bir bölüm ya da unvanla sınırlı kalmadan şube ve genel müdürlükteki farklı bölümlerde, yönetsel ve yönetsel olmayan farklı pozisyonlarda çalışıyor” bilgisini verdi. Ataklı, Müşteri İletişim Merkezi’nde ise işaret diliyle görüntülü görüşme yapabilen müşteri danışmanlarının görev aldığını söyledi. 

Tüm ATM’lerde işlem ücretsiz

Engelsiz Bankacılık alanındaki erişilebilirlik çalışmalarında, hizmet geliştirmeleri konusuna değinen Bireysel ve Dijital Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Gökay Dede ise, “Artan bir ivmeyle hayatımıza giren dijital kanallar, engellilerin bankacılık hizmetlerine erişimini kolaylaştırdı. Biz de bu doğrultuda, İnternet ve mobil bankacılık tarafında farklı engel gruplarının tamamının erişilebilirliğini gözetecek iyileştirmelerimiz için çalışmalarımıza aralıksız devam ediyoruz. Görme engelli müşterilerimizin dijital kanallarımızdaki deneyimini iyileştirmek üzere, BlindLook ile işbirliği yaparak, sesli simülasyon teknolojisini hayata geçirdik. 

Engelli müşterilerimize tüm banka ATM’lerinde masrafsızlık tanımlaması, sosyal medyadaki görsel içeriklerimizin sesli betimlemeye uygun halde paylaşılması gibi kulağa basit gelen fakat erişilebilirlik açısından önemli etki yaratan çalışmalarla yolumuza devam ediyoruz. Günlük hayatta en sık kullanılan bankacılık terimlerini sesli betimleme, işaret dili ve sadeleştirilmiş metin desteğiyle anlattığımız kısa videolardan oluşan içerik serisini tüm toplumun kullanımına sunmak istiyoruz” diye konuştu.

ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR