FERRARI AİLESİNİN YENİ MODELİ 849 TESTAROSSA TANITILDI
Dünyanın önde gelen spor otomobil üreticisi Ferrari, orta-arka yerleşimli V8 çift turbo motoruyla, SF90 Stradale'in performansını daha da yukarı taşıyan yeni plug-in hibrit berlinetta modeli 849 Testarossa'yı dünyaya tanıttı. İsmini, Ferrari tarihinin en ikonik ve unutulmaz otomobillerinden birinden alan 849 Testarossa, 70 yıllık bir mirası yeniden yaşatıyor. Tamamen elden geçirilen ve gücü 50 beygir artırılan 830 beygirlik V8 motor, 220 beygirlik 3 farklı elektrik motoruyla desteklendi.

Otomotiv dünyasının en sevilen spor otomobil üreticisi Ferrari, yeni nesil modelleriyle elektriklenme çağında da duygulara hitap etmeye devam ediyor. Bu kapsamda İtalyan otomobil devi, en yeni spor otomobili olan 849 Testarossa’nın uluslararası basın tanıtımını gerçekleştirdi ve aracın üst düzey yeteneklerini müşterilerine tanıttı. Markanın en etkileyici modellerinden SF90 Stradale’nin yerini alan yeni otomobil, orta-arkaya konumlandırılmış çift turbo V8 motorunun yanı sıra üç elektrik motoruna sahip hibrit plug-in yeni süperspor berlinetta olarak öne çıkıyor. Toplam 1050 beygir güç üreten otomobil, selefinden 50 beygir daha güçlü olmasıyla da öne çıkıyor
Ferrari ürün gamının yeni lideri!
Performansı, sürüş konforundan ve iç mekân rafineliğinden ödün vermeden sürücüsünü heyecanlandırma yeteneğiyle öne çıkan 849 Testarossa, hem geleceğe dönük hem de tarihi köklerine sıkı sıkıya bağlı tasarımı sayesinde Ferrari ürün gamının zirvesinde yer alıyor. Bu otomobil, Ferrari’den en iyisini isteyen, en talepkâr müşteriler için tasarlandı. Aynı zamanda Maranello tarihinin efsanevi isminin dönüşünü de simgeliyor: Testa Rossa. İlk kez 1956’da 500 TR modelinde kullanılan bu isim, Ferrari’nin en ekstrem, yüksek performanslı ve ikonik yarış motorlarından bazılarında yer alan kam kapaklarının kırmızı rengini tanımlıyordu. Daha sonra 1984 yılında markanın en ünlü yol otomobillerinden biri olan Testarossa’da yeniden kullanıldı.
Yeni 849 Testarossa’nın kalbinde, defalarca “International Engine of the Year” ödülünü kazanmış 8 silindirli çift turbo içten yanmalı motor yer alıyor. Yepyeni bir mühendislik yaklaşımıyla yeniden tasarlanan bu ünite, 830 beygirlik etkileyici bir maksimum güç seviyesine ulaşıyor ve Ferrari’nin rakipsiz motor sporları deneyiminden türetilmiş gelişmiş bir hibrit sistemle birleştiriliyor. En dikkat çekici yeniliklerden biri, şimdiye kadar bir Ferrari üretim aracında kullanılan en büyük turbo. Bu sayede eşi görülmemiş hızlanma sağlanıyor. Hibrit grup, arka akstaki bir elektrik motoru ve ön aksta yer alan iki üniteden oluşuyor ve 220 beygir güç üretebiliyor. İhtiyaca göre devreye giren dört tekerlekten çekiş sistemi ve tork yönlendirme teknolojisi, her koşulda maksimum performans sağlıyor.