GENÇLERİN YÜZDE 28'İ KAYBINI SİGORTALATMAK İSTİYOR
Fibasigorta'nın "Gençlerin Güvence Haritası" araştırması, gençlerin sigortadan beklentilerini ortaya koydu. Araştırmaya göre gençlerin yüzde 28'i zaman ve emek kayıplarını sigortalatmak istiyor. Şirket, bu eğilimden yola çıkarak gençlere özel yeni nesil bir sigorta paketi hazırlıyor

Hakan ÖZBAY
Fibasigorta, Twentify iş birliğiyle hazırladığı “Gençlerin Güvence Haritası” araştırmasının sonuçlarını paylaştı.
Araştırmaya göre gençlerin bir bölümü zaman ve emek kayıplarını sigortalatmak isterken, eğitimde yapılan hataları telafi etmek ve yurt dışında yaşama fırsatlarını güvence altına almak da öncelikler arasında yer aldı. Bu veriler ışığında şirket, gençlere özel yeni nesil bir “Keşke Sigortası” paketi geliştirdiğini açıkladı.
GÖMÜLÜ SİGORTACILIKTA ÖNCÜ ROL
Gömülü sigortacılıkta ciddi bir ilerleme kaydettiklerini belirten Fibasigorta Genel Müdürü Erol Öztürkoğlu, şirketin 2025’in ilk dokuz aylık performansını değerlendirdi.
Öztürkoğlu, Fibasigorta’nın kuruluşundan bu yana geleneksel sigortacılığı dijital süreçlerle harmanlayarak sektöre yenilikçi bir bakış açısı kazandırmaya çalıştıklarını söyledi. Bu vizyon doğrultusunda 2024 yılını yüzde 131 büyümeyle ve yaklaşık 1,5 milyar TL prim üretimiyle tamamladıklarını belirten Öztürkoğlu, 2025 yılı eylül sonu itibarıyla bu rakamı aşarak aynı seviyeye ulaştıklarını ifade etti. Elektronik cihaz sigortası, kasko, konut ve KOBİ ürünlerinde yüzde 200 büyüme kaydettiklerini de sözlerine ekledi.
Öztürkoğlu, Türkiye’de gömülü sigortacılığın hızla geliştiğini ve Fibasigorta’nın bu alanda öncü konumda olduğunu vurguladı. “Sigorta ürünlerini müşteriye tam da ihtiyaç duyduğu anda sunarak daha erişilebilir hale getiriyoruz” diyen Öztürkoğlu, sadece iki yılda 400 bine yakın poliçeye ulaştıklarını aktardı.
HEDEFİMİZ DAHA FAZLA GENCE ULAŞMAK
Fibasigorta’nın gençler arasında sektöre kıyasla yüzde 50 daha yüksek sigortalı oranına sahip olduklarını ifade eden Öztürkoğlu, 2026 hedefleri konusunda “Yapay zekâyı süreçlerimize entegre edeceğiz, dijital kanallarımızı artıracağız ve siber, parametrik sigortalar gibi niş ürünlerle portföyümüzü genişleteceğiz. Türkiye’de sigorta bilincini artırmak ve daha fazla gence ulaşmak en
GENÇLERİN “KEŞKE”LERİ SİGORTAYA DÖNÜŞÜYOR
Araştırma, gençlerin en çok “yurt dışında yaşama fırsatlarını değerlendirme”, “zaman ve emek kaybını telafi etme” ve “eğitimde hatalı tercihleri düzeltme” alanlarında sigorta yaptırmak istediklerini ortaya koydu. Bu bulgulardan yola çıkan şirket, gençlere özel yeni nesil bir “Keşke Sigortası” paketi hazırlıyor.
Fibasigorta Genel Müdür Yardımcısı Buket Erşan, sigortayı yalnızca risklere karşı koruma değil, hayalleri destekleyen bir güvence mekanizması olarak gördüklerini belirterek, gençlerin “keşke” dedikleri alanlara yönelik modüler ve dijital bir ürün geliştirdiklerini söyledi.
Araştırmaya göre gençler sigortayı bir statü değil, özgürlük ve güvence aracı olarak değerlendiriyor. Katılımcıların yüzde 78’i sigortayı dijital platformlardan almak, yüzde 66’sı ise küçük taksitlerle ödeme yapmak istiyor.