'HER YIL DEĞERLERİMİZE DEĞER KATMAYA DEVAM EDİYORUZ'
60 yılı aşkın süredir Türkiye'de değer yaratmaya çalışan bir grup olan Doğan Grubu gazetecilere özel sunumda basın yayın çalışanlarıyla buluştu. Doğan Trend Otomotiv CEO'su Kaan Dağtekin "yenilenebilir enerji üretimi, endüstriyel teknolojik üretim ve finans konularına odaklanacağız" dedi

Doğan Grubu’nun içinde otomotivin payı yıllar içerisinde büyüyor. Doğan Trend Otomotiv Üst Yöneticisi (CEO) Kaan Dağtekin, “Türkiye'deki elektrikli araç ilgisi, özellikle yerli otomobilin 4 sene önceki gösteriminden sonra tabana yayıldı. Aslında elektrikli araca ilgi, vergisel avantajları olduğu için biraz daha üst segmentte vardı. Togg ile beraber tabana yayılmaya başladı" dedi.
Hedef 11 milyar TL ciro
Dağtekin,’2019’un sonunda aslında yeni bir nefesle, yeni bir ekip olarak bir araya geldik ve o tarihten itibaren her sene yüzde 300’ler derken katlayarak işimizi büyütmemiz nasip oldu ve çok şükür bugüne kadar hızlı büyümeyle, bu sene inşallah 10 milyar TL’nin üzerine 11 milyar TL gibi bir ciro hacmine, iş hacmine ulaşarak Doğan Grubu’nun önemli yani payımız yüzde 2-3’ler mertebesinde iken yüzde 10’ların üzerine çıkacak bir hacmimiz olacak. Gittikçe özgül ağırlığımızı artırmaya çalışıyoruz. Yani bir taraftan grup içindeki borsadaki o dört stratejinin içinde hak ettiğimiz yere ulaşmaya çalışırken, diğer yandan da rekabetin had safhada yaşandığı otomotiv ve mobilite dünyasında mücadele ediyoruz. Bu büyümeyle ilgili enerjiyi nereden alıyor dediğinizde, aslında hazır söz konusu enerjiden bahsetmişken elektriklilerden bahsetmemiz lazım’ dedi.
‘Dünya geneline yayıldı’
Dağtekin, MG'nin elektrikli yeni modeli MG4 Electric'in Antalya'da düzenlenen tanıtım toplantısında, Türkiye'de elektrikli araç pazarının gelişimi ve geleceğine ilişkin değerlendirmelerde de bulundu. Dağtekin, yeni teknolojiler ve ağırlıklı olarak pil teknolojisinin gelişmesiyle elektrikli araçların dünya geneline yayıldığını ifade eti. "Kovid-19, birçok sıkıntı yarattı ama elektrikli araçlardaki ivmelenmeyi artırdı, hızlandırdı. Biz bu sayede olgunlaşmış bir pazarda elektrikli araçlara dönüşen markaların arasında kendimize bir yol bulmaya ve burada hızlı olmaya çalıştık. İşin sonunda nereye gideceğini hiçbirimiz tam göremiyoruz ama elektrikliler, hidrojenli araçlar, sentetikler, hepsi bir pay alacak ama gemiyi tam olarak nereye yanaştıracağımızı bilmemekle beraber şunu biliyoruz ki dönüşüm çok hızlı, çok da kuvvetli olacak. Hızlı olup buna adapte olmayan firmaların pek yaşama şansı kalmayacak" dedi. Kaan Dağtekin, Türkiye otomotiv pazarına ilişkin de öngörülerini de şu şekilde özetledi: "Hepimizin beklentisi seçime kadar temponun yüksek olacağı, seçimden sonra ise belirsizlik olacağı yönünde. Daha düşük tempo olacağı değil, belirsizlik olacağı yönündeydi. Pazarın yıl sonunda 750 bin ila 800 bin arasında kapanmasını bekliyoruz. Araç bulunabilirse 900 binler seviyesine gidebilir."