HYUNDAİ 2024'TE KÜRESEL SATIŞLARINI ARTIRDI
Hyundai Motor Grubu, 2024'te global satışlarını artırarak 6,26 milyon araç sattı ve dünyanın en büyük üçüncü otomotiv grubu oldu. Hyundai markası özelinde ise 4,1 milyon araç satıldı. SUV ve elektrikli modeller, markanın büyümesinde önemli rol oynadı.

Hyundai, elektrikli araç pazarında büyümesini sürdürüyor. 2024’te dünya genelinde EV satışları 17 milyonu aşarken, Hyundai’nin global satışlarının %5’ini elektrikli modeller oluşturdu. Avrupa’da ise bu oran %12’ye ulaştı. 2025’te INSTER ve IONIQ 9 modellerini tanıtarak pazar payını genişletmeyi hedefliyor.
2030’a kadar yıllık 2 milyon EV satışı hedefleyen Hyundai, tek şarjla 900 km menzil sunan uzun menzilli EV modelleriyle rekabet avantajı yakalamayı planlıyor.
Hyundai’nin marka değeri 2024’te 23 milyar dolara yükseldi ve en değerli 30 marka arasına girdi. IONIQ 5 N, "Dünyada Yılın Performanslı Elektriklisi" seçilirken, Santa Fe “Kadınlar Tarafından Dünyada Yılın SUV’u” oldu. Hyundai ayrıca 200’den fazla uluslararası ödül kazandı.
Hyundai Motor Türkiye, 2024’te 245 bin araç üreterek %83’ünü ihraç etti. Türkiye’deki EV pazarında da büyüyen marka, 2025’te 7 bin elektrikli araç satmayı hedefliyor. İç pazarda i10, i20 ve Bayon modelleriyle güçlü bir konumda olan Hyundai, yeni modellerle satışlarını artırmayı planlıyor.
Hyundai, 2030’a kadar yıllık 5,55 milyon satış hedefliyor. 21 yeni EV modeliyle pazarda liderliği hedefleyen şirket, 90 milyar dolarlık yatırım yaparak 4 yeni fabrika açmayı planlıyor.