SON DAKİKA
GÜNDEM Salı 16 Aralık 2025 11:33

İYZİCO 2026'DA ÜRÜN MİMARİSİNİ YENİLİKLERLE GÜÇLENDİRMEYE HAZIRLANIYOR

iyzico Üst Yöneticisi (CEO) Orkun Saitoğlu, şirketin, 2026'da ürün mimarisini daha da güçlendireceğini belirterek, "iyzico Fiziki POS'u geniş bir üye iş yeri ağına ve daha fazla sektör dikeyine yayarak, işletmelerin fiziki dünyadan dijitale uzanan tüm ödeme akışlarını iyzico çatısı altında yönetmesini sağlayacağız." dedi.

iyzico 2026'da ürün mimarisini yeniliklerle güçlendirmeye hazırlanıyor

Orkun Saitoğlu, iyzico'nun 2025 yılı faaliyetleri ve gelecek dönem beklentilerini AA muhabirine değerlendirdi.

Bu kapsamda 2025'in şirketin finansal teknolojileri demokratikleştirme vizyonunun somut yansımalarını sahada gördükleri, büyümenin hız kazandığı bir yıl olduğunu dile getiren Saitoğlu, Türkiye'nin gelişen dijital ticaret ekosistemini desteklemeyi sürdürdüklerini söyledi.

Saitoğlu, "Bu yıl işlem hacmimiz 300 milyar liraya, üye iş yeri sayımız 185 binin, kullanıcı sayımız ise 7 milyonun üzerine ulaştı. Bu sonuçlar, hem ölçeklenme kabiliyetimizin hem de sunduğumuz deneyimin Türkiye'nin dört bir yanında güçlü bir karşılık bulduğunu gösteriyor." diye konuştu.

Operasyonel açıdan 2025'te iki büyük hamle yaptıklarını kaydeden Saitoğlu, bunların Paynet satın almasının tamamlanması ve iyzico Fiziki POS'un tanıtımının gerçekleştirilmesi olduğunu söyledi.

Saitoğlu, Paynet entegrasyonuyla B2B ve B2B2C tarafında güçlü bir tahsilat ve bayi ağı uzmanlığını iyzico ekosistemine dahil ettiklerini vurgulayarak, "Aynı zamanda, dijital ödeme uzmanlığımızı fiziksel dünyaya taşıyarak iyzico Fiziki POS'u devreye aldık. Tek cihazla çoklu banka yapısını yönetebilen, taksitli satış imkanı sunan bu çözüm, özellikle KOBİ'ler için önemli bir dönüşüm yarattı." ifadelerini kullandı.

Stratejik açıdan ise 2025'in iyzico'nun "herkes için hızlı, kolay ve güvenilir finansal deneyim" hedefini yeni bir seviyeye taşıdığı bir yıl olduğunu aktaran Saitoğlu, bunun önemli bir yansıması olarak, üretken yapay zeka tabanlı alışveriş asistanı kolai'yi devreye aldıklarını ve kullanıcı deneyimini kişiselleştirilmiş, sezgisel ve hızlı bir yapıya kavuşturduklarını anlattı.

Saitoğlu, kolai'nin, aynı zamanda 185 binden fazla üye iş yerini tek bir dijital pazaryeri gibi hareket etme, doğru kullanıcıyla doğru zamanda eşleşme ve satışa dönüşüm oranlarını artırma imkanı tanıdığına dikkati çekti.

Böylece kullanıcılarına olduğu gibi üye iş yerlerine de değer kattıklarını ifade eden Saitoğlu, "Tüm bu gelişmelerle 2025'i iyzico'nun ödeme teknolojilerinde hem kullanım alanını hem etki alanını genişlettiği, Türkiye'de finansal kapsayıcılığı güçlendiren yapısal adımları attığı bir dönem olarak değerlendiriyoruz." şeklinde konuştu.

Türkiye'nin e-ticaret hacminin 2019'da 140 milyar lira seviyesindeyken 2024 sonunda 3 trilyon lirayı aştığını dile getiren Saitoğlu, şöyle devam etti:

"Bunun, 2025 sonunda ise 5 trilyon lira bandına ulaşması bekleniyor. Bu hacme, internet kullanıcılarının yalnızca yüzde 52'sinin çevrim içi alışveriş yaptığı bir ortamda ulaşıldı. Bu veriler fintek ekosisteminin Türkiye'de hala çok büyük bir gelişim alanına sahip olduğunu gösteriyor. Bu dinamik yapı içinde iyzico olarak üstlendiğimiz rol, ekosistemi çok kanallı, birbirine entegre, yüksek teknolojiyle çalışan bir 'ticaret altyapısı'na dönüştürmek oldu. Sektörün gelişimini yenilikçi çözümlerle ve demokratikleşme vizyonumuzla desteklemeyi sürdürdük."

- "2026'da ürün mimarimizi daha da güçlendireceğiz"

Yeni yıl hedeflerine de değinen Saitoğlu, 2026'nın sektör genelinde ölçeklenme ve büyümenin hızlandığı bir dönem olacağını belirtti.

Saitoğlu, iyzico olarak bu sürece liderlik etmeye hazır olduklarını vurgulayarak, şunları kaydetti:

"2026 hedeflerimizi ise bu doğrultuda üç başlık altında tanımladık. Bunlar, üye iş yerlerimizin satışlarını artırmak, kullanıcı deneyimini iyileştirmek ve yapay zeka tabanlı inovasyonlarla sektöre yön vermek şeklinde. Bu doğrultuda operasyonel anlamda daha yüksek bir ölçeğe hazırlanıyoruz. Bu hedefler aslında, iyzico'nun mobil uygulama, cüzdan, link ile ödeme, kolai ve dijitalle fiziki POS kanallarının tek bir bütünleşik deneyim haline gelmesinin doğal sonucu.

Aynı zamanda 2026'da ürün mimarimizi daha da güçlendireceğiz. Bu yıl hizmete alınan iyzico Fiziki POS'u geniş bir üye iş yeri ağına ve daha fazla sektör dikeyine yayarak, işletmelerin fiziki dünyadan dijitale uzanan tüm ödeme akışlarını iyzico çatısı altında yönetmesini sağlayacağız. Paynet tarafında ise B2B tahsilat ağları, bayi çözümleri ve kurumsal ödeme altyapılarının entegrasyonunu tamamlayarak işletmelere uçtan uca bir finansal operasyon seti sunacağız."

Bir diğer önceliklerinin, yapay zekanın iyzico ürün portföyünde daha etkin ve görünür hale gelmesi olduğunun altını çizen Saitoğlu, kolai'nin alışveriş deneyiminde oluşturduğu etkiyi 2026'da daha ileriye taşıyacaklarını söyledi.

Saitoğlu, aynı zamanda mühendislik tarafında yapay zeka destekli geliştirme araçlarının daha geniş ölçekte kullanılmasıyla ürün geliştirme hızlarını artıracaklarına işaret ederek, "Tüm bu yeniliklerin ve gelişimin arkasında ise iyzico uzmanlığı ve teknoloji gücü olacak. Bu kapsamda yeni girişimleri de duyuruyor olacağız." dedi.