KALEİÇİ'NDE 12 AY TURİZM
Kaleiçi, birbiriyle kesişen dar sokakları, konakları, begonvillerle saklı pencereleriyle ziyaretçilerinin keşfetme duygusunu tetikleyen, farklı rotalarında insanlık tarihinin izleri sürülen, dünya mutfağının sıra dışı örneklerini bir araya getiren Antalya'nın tarihi kent merkezi.

1984'te Uluslararası Turizm Yazarları Birliği’nce (FİJET) verilen ve “Dünya Turizm Oscarı” olarak adlandıran ‘Altın Elma’ turizm ödülünün sahibi olan yaşayan antik kent, dünya turizm trendlerinin değişmesi, ilgisizlik gibi nedenlerle neşesini yıllar içinde kaybetti. Muratpaşa Belediyesi, tam da böyle bir dönemde yeni yerler, kültürler ve insanlar keşfetme duygusuyla hareket eden, kente yayılan, esnafla bütünleşen bir turizmi geliştirmek için 2014’ten itibaren Kaleiçi’ni merkeze alan bir çalışma içine girdi.
Muratpaşa Belediye Başkanı Ümit Uysal, Kaleiçi'nde esnaf toplantıları, farklı kurum ve kuruluşlarla iş birlikleri sonucu 12 ay turizmin sürdüğü bir bölge haline geldiğini söyledi. Başkan Uysal, “11 esnaf toplantısı yaptık. İşletmelerin yüzde 99’u ruhsatsızdı. 2-3 yıl içinde ruhsatlı hale getirdik. Akşam saatlerinde sokaklar kapanıyordu. Antalya Kültür ve Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu’ndan izinleri alarak ‘sarı çizgi’ uygulamasını hayata geçirdik. Kolay bir şey değildi” diye konuştu. 12 ay turizmin devam ettiği Kaleiçi’nin bir kent vizyonu olduğuna dikkat çeken Başkan Uysal, “Bu kente bakış açısıyla, Antalya’mızın geleceğini doğru kurgulanmasıyla ilgili. Bunun bir ürünü de l 13 – 16 Ekim tarihlerinde 7’ncisini gerçekleştireceğimiz Kaleiçi Old Town Festivali” dedi.
Muratpaşa Belediyesi, bunlarla birlikte Kaleiçi’ni ulusal ve uluslararası turizm fuarlarına taşıdı. Kaleiçi’nin tanıtımında yeni bir kapı aralayan Muratpaşa Belediyesi, Kaleiçi imajını geliştirdi. Tarih, kültür ve festivaliyle bir deneyim mikanı olarak yeniden kurguladı.