KEREVİTAŞ 2023 FİNANSAL SONUÇLARINI AÇIKLADI
Kerevitaş; Ar-Ge, inovasyon ve sürdürülebilirlik odaklı büyüme performansını 2023 yılında da sürdürdü.
Türkiye’de dondurulmuş gıda ve yağ pazarının lider şirketi
Kerevitaş, 2023 yılı finansal sonuçlarını Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP)
açıkladı. 3.8 milyar TL brüt kâr ve 2.16 milyar
TL FAVÖK elde eden Kerevitaş’ın 2023 yılı ihracatı ise 2.2 milyar TL
olarak gerçekleşti. Kerevitaş bünyesinde faaliyet gösteren SuperFresh, 2023
yılında yüzde 42 ciro pazar payıyla dondurulmuş gıda ve konserve alanındaki liderliğini
sürdürerek yenilikçi lansman, relansman ve kanala özel 44adet yeni ürün sundu. 2023
yılında dondurulmuş unlu mamuller konusunda lider Donuk Fırıncılık Ürünleri
A.Ş. şirketini satın alarak büyümeye devam eden Kerevitaş, Türkiye paket ve kâse
margarin pazarlarında yüzde 100 marka bilinirliğine sahip Bizim Yağ ve Teremyağ
gibi önemli markalarıyla da 2022 yılına göre +1,3 puan artışla yüzde 65,6 ciro
payı alarak pazardaki liderliğini pekiştirdi. (Kaynak: AC Nielsen 2023– Ciro Payı, indirim marketler hariç). 30 yılı aşkın süredir Ona markasıyla
Ortadoğu ve Orta Asya pazarlarında tüketici margarini kategorisinde açık ara
lider konumda bulunan Kerevitaş, 2023 yılı TÜİK verilerine göre Türkiye’nin yağ
ihracatının yüzde 34’ünü tek başına gerçekleştiriyor.
Pazara yön
veren lider ve uzman marka SuperFresh; ‘SuperFresh Bi’Yolculuk’ iletişim
kampanyasıyla kategoride bir ilk’i gerçekleştirerek tüketicilerine dondurulmuş
gıdanın tarladan tabaklara ulaşan yolculuğunu tüm ayrıntılarıyla anlatarak başarılı
iş sonuçlarına ek olarak, global ve lokal toplam 8 ödüle layık görülmüştür. SuperFresh
Mac & Cheese Topları ve SuperFresh Kumpir Topları, Pratik
Yemek kategorisinde Marketing Türkiye’nin “Yılın İnovatif Ürünleri Araştırması"
kapsamında ‘2023 yılının en inovatif ürünleri’ ödülüne layık görüldü.
Pazarın en çok
tüketilen, en çok haneye giren ve en sadık tüketiciye sahip markalı ürünü Ülker
Bizim Yağ, yüzde 32 ciro payı ile paket pazarındaki açık ara liderliğini 2023
yılında da perçinlemiştir (Kaynak: AC Nielsen Toplam Türkiye, 2023 Paket
Margarin Ciro Payı, Ipsos HTP 2023). Tereyağı lezzeti segmentinin kurucusu,
pazarın en inovatif markası Ülker Teremyağ, kâse margarin pazarında 2023
yılında +5 puan pay kazanarak yüzde 47,4 ciro payı ile açık ara lider konumunu
tüm kanallarda pekiştirmiştir (Kaynak: AC Nielsen Toplam Türkiye Kase &
Sıvı Margarin Tonaj Payı 2023).
Mert Altınkılınç: “Ar-Ge ve inovasyona yaptığımız yatırımlar
ciro artışımızda itici bir rol oynadı”
Kerevitaş CEO’su Mert Altınkılınç, 2023 yılı
finansal sonuçlarını şu sözlerle değerlendirdi: “Kerevitaş
olarak sürdürülebilirlikten ihracata, güçlü
finansal performanstan çevik yönetim yapısına kadar her
alanda gelişmeye, büyümeye, ülkemize katma
değer sağlamayı hedefliyoruz. Bu hedefle başarılı iş
sonuçlarına sahip olduğumuz Sürdürülebilir
ve inovatif büyüme stratejimiz doğrultusunda, Türkiye’de Dondurulmuş Gıda ve
Konserve iş alanında Bunun yanı sıra dünya genelinde 5 kıtada 50'den fazla
ülkeye ihracat gerçekleştirerek ürünlerimizi küresel pazarlarda başarıyla
konumlandırdık. Ar-Ge ve inovasyona yaptığımız yatırımların karşılığını net
olarak gördüğümüz 2023 yılını başarıyla tamamlamanın gururunu yaşıyoruz. Sektörde
etki ettiğimiz geniş ekosistemde dönüştürücü rolümüzün bilinciyle tüm
paydaşlarımızın beklentilerini karşılamak ve uzun vadeli değer yaratmak için
kararlılıkla çalışmaya devam edeceğiz.”