Dolar $
32.53
%0.15 0.04
Euro €
34.92
%0.46 0.16
Sterlin £
40.83
%0.41 0.16
Çeyrek Altın
3965.58
%-0.5 -19.59
SON DAKİKA
Giyim ve tekstil Pazar 19 Kasım 2023 09:54

NİVOGO'DAN TÜRKİYE'DE BİR İLK

Avrupa'nın 1 Numaralı Döngüsel Ekonomi Girişimi Nivogo, moda tutkunlarının çevreye olan etkisini ölçmelerini sağlamak ve alışveriş alışkanlıklarında çevresel farkındalık yaratmak adına geliştirdiği Moda Ayak İzi Testi'ni, Türkiye'nin ilk Döngüsel Mağazası Nivogo Akasya Acıbadem'de gerçekleştirdiği lansmanla tanıttı. Dünya çapında milyarlarca doların alışveriş için harcandığı Black Friday haftası özelinde 15 Kasım Dünya İsraf Etmeme Günü'nde (Use Less Stuff Day) gerçekleştirilen lansmanla tüketim çılgınlığına dikkat çeken Nivogo, moda ayak izi testi ile moda tutkunlarının alışveriş alışkanlıklarında dönüşüme öncülük etmeyi hedeflerken gerçek fırsatların dolaplarda olduğunu da gözler önüne seriyor.

Nivogo'dan Türkiye'de Bir İlk

Avrupa’nın 1 Numaralı Döngüsel Ekonomi Girişimi seçilen Nivogo’nun, İngiltere merkezli sürdürülebilirlik danışmanı Metsims ile geliştirdiği metodoloji kapsamında, hazırladığı Türkiye’nin bu kapsamda ilk ve tek Moda Ayak İzi Testi; insanların moda alışkanlıklarını test ederek, dünya için fark yaratmanın aslında bireysel katkılarla ne denli mümkün olabileceği konusunda farkındalık oluşturmayı amaçlıyor. Test, insanların alışveriş tercihleri, kıyafet satın alma, yıkama ve kurutma alışkanlıkları, kullanım ömrü tamamlandığı düşünülen giysilerin nasıl değerlendirildiğini kapsayan 9 sorudan oluşuyor. Test sonunda, verilen cevaplara göre kişiye özel karbon ayak izi hesaplanıyor. Sonuçlara göre "Kıdemli Döngüsel Kahraman", "Döngüsel Kahraman", "Döngüsel Kaşif", "Anti Kahraman" ve " Hızlı Moda Canavarı" olmak üzere 5 ayrı karakter ortaya çıkıyor.

Moda Ayak İzi testi lansmanında markanın kuruluş ve başarı hikayesinden bahseden Nivogo CEO’su Arnas Akbaş, “Nivogo’nun yolculuğu 2021 yılının Şubat ayında, tüketim çılgınlığının farkında olan her bireyin içine dert olan sorunun giderilmesi amacıyla başladı. Moda sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin depoları çoğunlukla kullanıcıyla buluşamamış ancak tekrar hayata döndürülebilecek ürünlerle doluydu ve markalar da bu durumdan rahatsızdı. Fakat çoğu marka bu durumla baş edebilecek bir sisteme sahip değildi. Nivogo, çözümü olan ancak kimsenin gerekli adımı atmaya yeltenmediği bu duruma dur diyebilecek bir sistem arayışıyla hayat buldu. Amacımız yeninin tanımını değiştirerek, satın alındıktan bir süre sonra kullanım sürelerini tamamladığı düşünülen ve potansiyel atık olarak görülen ürünleri, yeniden hayata döndürmek için harekete geçmek. Kağıthane’de 3 kişi, 400 m2’lik bir apartman dairesinde çıktığımız bu yolda, Nivogo’nun ilk adımları atıldı. Yolculuğumuz bugün ise Gebze’deki 5 bin metrekarelik Türkiye’nin ilk ve en büyük Yenileme Merkezi’nde, 150’den fazla çalışanımızla her geçen gün güçlenerek devam ediyor” açıklamalarında bulundu. 

“9,4 milyon kilogram karbon emisyonunu engelledik. 7,3 milyar litre su tasarrufu sağladık”

Nivogo olarak hiç kullanılmayan, bu yüzden sürdürülebilir bir geleceğe zarar veren ürünleri hem son kullanıcı hem markalardan aldıklarını sözlerine ekleyen Akbaş, “Markaların belirli sebeplerden dolayı satışa sunamadıkları, bireysel tarafta ise dolaplarda bekleyen ürünleri hayata döndürüyoruz. Aldığımız ürünleri tersine lojistik ile yenileme merkezimize getiriyoruz. Burada öncelikle ürünlerin yenileme ihtiyaçlarını belirliyor, bu ihtiyaçlara uygun kendi geliştirdiğimiz yapay zeka temelli bir NivoKod tanımlıyoruz. NivoKod ile tanımlanan ürünler, teknolojimizin belirlediği rota optimizasyonuna göre döngüsel dönüşüm yolculuğuna başlıyor. Yenileme işlemleri gerçekleşen, dezenfekte edilen ve tekrar kullanıma hazırlanan ve yapay zeka temelli yeniden fiyatlandırma teknolojimizle fiyatları belirlenen ürünleri, satışlarının yapılacağı döngüsel mağazalarımızda yeni kullanıcılarıyla buluşturuyoruz. Şimdiye kadar döngüsel ekonomiye dahil ettiğimiz 1 milyon 162 bin ürünle 9,4 milyon kilogram karbon emisyonunu engelledik. 7,3 milyar litre su tasarrufu sağladık. Bu rakamları, bugün lansmanını yaptığımız Moda Ayak İzi projemizle de artırmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.

 

“Moda Ayak İzi projemiz amacımıza hizmet edecek en değerli kilometre taşlarımızdan biri olacak”

Nivogo Pazarlama ve Büyümeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tunahan Kafa, “Türkiye’de ilkleri başaran marka olarak, yaşanabilir bir gelecek için yine ilkleri başarmanın gururunu yaşıyoruz. Türkiye’de bu kapsamda ilk ve tek olan Moda Ayak İzi Testi ile ihtiyaç fazlası alınan ürünlerden, yıkama alışkanlıklarındaki basit değişikliklere kadar, küçük adımlarla dünya için büyük farklar yaratılabileceğinin farkındalığını oluşturmayı amaçlıyoruz. Moda Ayak İzi projemiz bu amacımıza hizmet edecek en değerli kilometre taşlarımızdan biri olacak. İnsanlarda, moda tutkunlarında bir farkındalık, uyanış yaratıp, onlara bir çıkış kapısı sunacak. Bu amacımıza daha fazla hizmet etmek adına da projemizin lansmanını alışveriş çılgınlığının yaşandığı kasım ayında gerçekleştirmek istedik. Ayrıca lansmanımızın olduğu gün yani 15 Kasım’ın da Dünya İsraf Etmeme Günü (Use Less Stuff Day) olduğunun altını çizmeliyim.” şeklinde konuştu. 

 

“Gerçek fırsatların Döngüsel Dönüşümde, dolaplarda olduğunun farkındayız”

Bir tişörtün üretimi için 2 bin 700 litre, bir kot pantolon için yaklaşık 11 bin litre su kullanıldığını da hatırlatan Kafa, “Moda sektöründe dünyada her yıl 100 milyar ürün üretiliyor ve bu ürünlerin yüzde 85’i atık hale geliyor. Yapılan bir araştırma ise en çok tüketimin olduğu Black Friday döneminde alınan ürünlerin %80’inin atık olarak doğaya terk edildiğini bize söylüyor. Bu projemizle, ihtiyaç fazlası alınan her bir kıyafetin, ne kadar su tüketimine ya da ne kadar karbon salınımına yol açtığını ortaya koyarak insanları bilinçli ve çevreci alışverişe yönelteceğiz.  Dünyamız için en gerçek mega şahane fırsatlar dolabımızda bizleri bekliyor. Biz de Nivogo olarak dolaplarda, depolarda bekleyen kıyafetleri hayata yeniden döndürerek, yaşanabilir bir dünyayı gelecek nesillerimiz için mümkün kılmak amacıyla var gücümüzle çalışmaya devam edeceğiz” dedi.


ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR