PAZAR PAYI YÜZDE 7,1'E ULAŞTI
Ulubaş, "Önümüzdeki dönem tüketici davranışları ve markaların hedefleri doğrultusunda elektrikli araçların daha yaygın, daha erişilebilir hale geldiği bir dönem olacağını düşünüyorum" dedi.

Veriler ve gelişmeler, dünyada da yaygınlaşmakta olan elektrikli ve hibrit otomobillerin, Türkiye otomobil pazarından aldığı payın yükselmeye devam ettiğine ve daha da yükseleceğine işaret ediyor. Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneğinden (ODMD) derlenen verilere göre, Türkiye otomobil pazarında benzinli otomobil satışları 561 bin 53 adetle yüzde 66,7 paya sahip olurken, dizel otomobil satışları 121 bin 511 adetle yüzde 14,4 pay aldı. Oto gazlı otomobil satışlarının payı da 9 bin 247 adetle yüzde 1,1 oldu. Hibrit otomobillerin pazardan aldığı pay, 89 bin 13 satışla yüzde 10,6 olarak kayıtlara geçerken, elektrikli otomobil satışlarının payı ise 60 bin 101 adetle yüzde 7,1 seviyesinde gerçekleşti. Skywell Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Mahmut Ulubaş, 2023 yılında elektrikli araçların otomobil pazarındaki varlığının Togg'un gelişi ile daha da güçlendiğini söyledi. Hem üretici markaların stratejileri hem de tüketici talebinin elektrikli otomobil yönünde evrilmesinin, otomotiv pazarındaki motor tipleri arasındaki dağılımın elektrikli araçlar lehine değişmeye devam edeceğinin net bir göstergesi olduğuna dikkati çeken Ulubaş, "Önümüzdeki dönem tüketici davranışları ve markaların hedefleri doğrultusunda elektrikli araçların daha yaygın, daha erişilebilir hale geldiği bir dönem olacağını düşünüyorum" dedi.