PERAKENDE SEKTÖRÜNÜN 2025'TE 13 TRİLYON TL'Yİ AŞMASI BEKLENİYOR
Türkiye perakende sektörünün, 2025'te yüzde 35-40 büyüyerek 13 trilyon TL'yi aşması bekleniyor. Enflasyonun düşüşüyle tüketici harcamalarının dengelenmesi ve e-ticarette yüzde 50 büyüme öngörülüyor

Bain & Company Türkiye, "Türkiye 2025 Perakende Görünümü" başlıklı analizinde, enflasyonun düşüşüyle birlikte perakende sektöründe büyük bir dönüşüm yaşanacağını öngörüyor. Analize göre, Türkiye perakende pazarı yüzde 35-40 büyüyerek 13 trilyon TL’yi aşacak ve mağaza kanalı satışları yüzde 35, e-ticaret ise yüzde 50 oranında artacak.
Bain & Company Türkiye uzmanları, güçlü veri stratejilerine sahip perakendecilerin son üç yılda rakiplerinden iki kat daha fazla gelir, dört kat daha fazla kârlılık elde ettiğini belirtiyor. 2025 yılında başarılı olmak isteyen şirketlerin teknolojiye yatırım yapması, müşteri sadakatini yeniden tanımlaması, tedarik zincirini güçlendirmesi, yapay zeka ile maliyetleri azaltması ve geleneksel perakendenin ötesinde büyüme alanlarına yönelmesi gerekiyor.
E-TİCARET YÜZDE 50 BÜYÜYECEK
Analizde, tüketicilerin harcamalarında daha temkinli olacağı ve rekabetin giderek daha zorlu hale geleceği vurgulanıyor. 2025’te perakendecilerin pazar paylarını artırabilmek için yeni stratejiler geliştirmesi gerektiği ifade ediliyor. Özellikle e-ticaret kanalının yüzde 50 büyümesi, dijital stratejilere yönelimin kaçınılmaz olduğunu gösteriyor.
GIDA SEKTÖRÜNDE ARZ-TALEP DENGESİZLİĞİ
Türkiye’de gıda sektöründe arz-talep dengesizliğinin büyük perakendecileri dikey entegrasyona yönelttiği belirtiliyor. Küçük tedarikçilerin ölçeklenme sorunu nedeniyle büyük oyuncuların eksikliği, arz sıkıntılarına ve fiyat artışlarına neden oluyor. Perakendecilerin bu sorunu çözmek için tedarik zincirlerini modernize etmesi ve daha büyük tedarikçileri desteklemesi gerektiği vurgulanıyor.
Bain & Company Türkiye’nin analizine göre, 2025 yılında başarılı olmak isteyen şirketlerin odaklanması gereken beş temel stratejik öncelik şöyle: Değer önerisinin yeniden tanımlanması, uygun fiyatlandırma ve özgün markalarla rekabette öne çıkmak. Sadakatin yeniden şekillendirilmesi, tüketiciyle duygusal bağ kuran yeni sadakat programları geliştirmek. Tedarik zincirinin modernizasyonu, dikey entegrasyon, dijital ikizler ve akıllı envanter yönetimiyle esneklik sağlamak. Teknoloji ve yapay zeka ile verimliliği artırmak, yapay zeka ile operasyonel süreçleri optimize ederek maliyetleri düşürmek. Yeni büyüme alanlarına yönelmek, perakende medya ve pazaryerleri gibi alternatif iş modellerine yatırım yapmak.
VERİ STRATEJİSİ HAYATİ ÖNEMDE
Tüm bu stratejilerin ortak noktasının güçlü bir veri altyapısı olduğu belirtiliyor. Bain & Company Türkiye, veriyi etkili kullanabilen perakendecilerin değişen pazar koşullarında öne çıkacağını vurguluyor. Stratejik önceliklere odaklanan markalar, 2025’in getirdiği zorlukları aşarak uzun vadeli başarılarını güvence altına alabilecek.