Dolar $
32.27
%-0 0
Euro €
34.67
%-0.11 -0.04
Sterlin £
40.3
%-0.25 -0.1
Çeyrek Altın
3932.35
%0.15 5.89
SON DAKİKA
Sigorta Cuma 20 Ekim 2023 11:49

SBM 'ALO KTT ÇAĞRI MERKEZİ' HATTINI DEVREYE ALDI

Sigorta Bilgi ve Gözetim Merkezi (SBM), Türkiye'de meydana gelen maddi hasarlı trafik kazalarında, kağıt forma ihtiyaç duyulmaksızın, hızlı bir şekilde tutanak oluşturulmasına imkan sağlayan yeni hizmeti "ALO KTT Çağrı Merkezi" hattını devreye aldı.

SBM 'Alo KTT Çağrı Merkezi' hattını devreye aldı

Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu’ndan (SEDDK) yapılan açıklamaya göre, Türkiye'de sigorta sektörü verilerini tek merkezde ve güvenli bir şekilde saklayan SBM, sektörün sağlıklı fiyatlama yapabilmesi için istatistik sunarak, suistimallerin önüne geçiyor, sigorta sistemine olan güvenin artırılmasına destek oluyor. Bu misyondan yola çıkan SBM, Türkiye'de meydana gelen maddi hasarlı trafik kazalarında, kağıt forma ihtiyaç duyulmaksızın, hızlı bir şekilde tutanak oluşturulmasına imkan sağlayan yeni hizmeti "ALO KTT Çağrı Merkezi"ni devreye aldı. Vatandaşa sunulan kolaylığın yanı sıra SEDDK tarafından yürütülen gözetim ve denetim faaliyetlerine yardımcı olması hedeflenen ALO KTT Çağrı Merkezi, bu tutanakların anında dijital ortama aktarılarak ilgili sigorta şirketlerine ulaştırılmasını sağlıyor. Tarafların karşılıklı anlaştığı maddi hasarlı trafik kazasına karışan araç sürücüsü, 0850 222 0 588 telefon numarasını arayarak, çağrı merkezi müşteri temsilcileri eşliğinde kaza tespit tutanağını (KTT) oluşturabilecek. ALO KTT Çağrı Merkezi müşteri temsilcisi ile yapılacak görüşmede kazaya karışan sürücülerin; telefon numarası, T.C. kimlik numarası, plaka ve ruhsat bilgilerini hazır bulundurması, işlemlerin daha hızlı ve doğru bir şekilde yapılmasına katkı sağlanacak. 

ABONE OL