TURİZMİN KALBİ BU YIL İSTANBUL'DA ATACAK
Küresel turizm ve seyahat endüstrisinin en etkili etkinliklerinden biri kabul edilen Uzakrota Global, bu yıl 11. kez İstanbul'da düzenleniyor.

28 Kasım’da Hilton İstanbul Convention Center’da gerçekleştirilecek zirve, 110 ülkeden 15 bini aşkın turizm profesyonelini bir araya getirerek sektörün en geniş kapsamlı buluşmalarından birine ev sahipliği yapacak.
2010 yılında yerli bir girişim olarak kurulup dünyaya açılan Uzakrota, bugüne kadar 5 kıtada 10 ülkede 30’dan fazla zirveye imza attı. Küresel seyahat otoritelerince 2018’den bu yana üst üste “dünyanın en etkili 10 turizm etkinliği” arasında gösterilen organizasyon; Hollanda merkezli Bidrrom, Japonya merkezli HIS Travel, Güney Afrika merkezli Hepstar, İngiltere merkezli Rent’n Connect ve Finlandiya merkezli Dealroom gibi uluslararası kurumlar tarafından ödüllendirildi. Zirve, geçtiğimiz yıl Birleşik Krallık merkezli International Explorer tarafından “Avrupa’nın En Etkili Turizm Etkinliği” seçilerek başarısını taçlandırdı.
Uzakrota Kurucusu Gökhan Erdoğan, küresel seyahat sektörünün 2036 yılına kadar yüzde 3,5 büyüyerek 16 trilyon dolarlık bir hacme ulaşmasının beklendiğini belirterek, Uzakrota’nın bu dev pazar içinde markalar için bir köprü görevi üstlendiğini söyledi. Erdoğan, uluslararası turizm hareketliliğinin 1,5 milyar kişiyi aşmış olmasının seyahat endüstrisinin taşıdığı potansiyeli ortaya koyduğunu vurgulayarak, “Yeni pazarlara açılmak isteyen markalar için büyük bir ekosistem oluşturuyoruz. Bölgemizden dünyaya ve dünyadan bölgemize açılmak isteyen tüm turizm aktörlerini aynı platformda buluşturuyoruz” dedi.