Dolar $
32.42
%-0.32 -0.1
Euro €
34.96
%-0.34 -0.12
Sterlin £
40.51
%-0.75 -0.3
Çeyrek Altın
4092.28
%0.61 24.65
SON DAKİKA
Otomotiv Cumartesi 02 Nisan 2022 17:14

YENİ FABİA İLE SKODA DAHA DA GENÇLEŞECEK

Fabia'nın 3'üncü neslini tercih edenlerin yaş ortalamasının 39,5 olduğunu söyleyen Yüce Auto-Skoda Genel Müdürü Zafer Başar, "4'üncü nesil Fabia'nın öne çıkan üstün özellikleri ve sürüş dinamikleri ile yaş ortalamasını 35-36'lara çekmesini bekliyoruz" dedi

Yeni Fabia ile Skoda daha da gençleşecek

Çekyalı otomotiv üretici Skoda, B sınıfındaki başarılı oyuncusu Fabia’yı yeniledi. Sınıfının en geniş otomobili olarak öne çıkan Fabia, yenilenen nesliyle artık daha dinamik bir sürüş ve konfor vadediyor.

Elektrikli 2024’de gelecek

Türkiye’de 379 bin 900 liradan başlayan fiyatlarla satışına başlanan yeni otomobilin tanıtımında konuşan Yüce Auto-Skoda Genel Müdürü Zafer Başar, “Fabia’nın da gelmesiyle pazardaki temsil oranımız yüzde 92.8’e çıktı. Bir tek elektrikli modellerimiz kaldı. Onlarda 2024 yılında aramızda katılacak ve o zamana kadar tüm bayi teşkilatımız altyapısını oluşturmuş olacak. Kısaca bugün için her segmentte aracımız var diyebiliriz” dedi. Her yeni modelde markanın tasarım, donanım ve teknolojide geldiği noktayı bir adım daha ileri götürdüklerini vurgulayan Başar, “Türkiye’de oldukça önemli bir sınıf olan B segmentinde Fabia’nın da birçok müşteriyi markamızla ilk kez tanıştıracağına inanıyoruz. 2014 yılında satışa çıkan Fabia’nın 3’üncü neslinin müşteri portföyü 39,5 yaş ortalamasındaydı. 4’üncü nesil Fabia’nın öne çıkan üstün özellikleri ve sürüş dinamikleri ile yaş ortalamasını 35-36’lara çekmesini bekliyoruz” diye konuştu. 2018 yılında yeni ürün gamının oluşmasıyla beraber müşteri kimliğinde de büyük değişimler yaşandığını ifade eden Başar, şöyle devam etti: “Ortalama müşteri yaşımız 5 yaş birden düşerek 42’ye indi. Yeni Skoda konsepti daha genç bir nüfusa hitap ediyor. 2018 yılına kadar müşterilerimizin yüzde 25’i kadındı. Bugün yüzde 30 seviyesine ulaştı. Kadınların sevdiği, beyaz yakalıların tercih ettiği bir marka haline geldik. Büyümemizde bireysel müşterilerimiz önemli bir rol oynuyor. O yüzden filo satışlarımızı toplam satışlarımız içerisinde yüzde 25 civarında tutmaya çalışıyoruz.” Modüler MQB-A0 platformuna geçiş yapan yeni Fabia, her açıdan önceki nesle göre iyileştirilmiş. Ağırlığı hemen hemen aynı kalmasına rağmen araç 4,108 milimetreyle önceki nesle göre 111 milimetre daha uzun ve 4 metre uzunluğu aşan ilk Fabia olarak öne çıkıyor. Önceki nesle göre 94 milimetre artışla 2,552 milimetre aks aralığına sahip aracın genişliği 48 milemetre artarak 1,780 milimetreye ulaşmış.  Aynı zamanda yeni araç, 8 milimetre daha alçak olarak tasarlandı. Büyüyen dış ölçüler, yaşam alanında da büyük bir genişleme sağladı. Marka aynı zamanda zaten iddialı olan araç bagaj hacmini 50 litre artırarak 380 litreye çıkardı ve sınıfının en büyük bagaj hacmini sunma iddiasını devam ettirdi. Arka koltuklar katlandığındaysa, bagaj hacmi 1,190 litreye çıkıyor. 

İki farkı motorla geldi 

FABIA, düşük tüketim yakıt tüketimine sahip 1,0 TSI motor seçeneğini iki farklı güç çıkışı ile sunuyor. 95 beygirlik versiyon, 5 ileri manuel şanzımana sahip ve 175 nm tork üretiyor.  Bu versiyon, atmosferik motorlara kıyasla dinamik bir sürüş karakteri ortaya koyarak yüksek sürüş keyfi sunmak konusunda iddiasıyla öne çıkıyor. Yalnızca 7 ileri DSG şanzımanla tercih edilebilen 1.0 litrelik TSI motorun üst versiyonu ise 110 beygir güç ve 200 nm tork üretiyor. 0-100 km/s hızlanmasını 9,9 saniyede tamamlayan bu ünite, 100 kilometrede ortalama 4,6 litre yakıt tüketerek verimlilik konusunda da iddialı değerler ortaya koyuyor. 


ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR