SON DAKİKA
Otomotiv Pazartesi 17 Şubat 2025 09:11

YENİLENEN VOLVO XC90 TÜRKİYE'DE

Volvo'nun amiral gemisi SUV modeli XC90, yenilenen tasarımı ve gelişmiş teknolojileriyle Türkiye'de tanıtıldı. Hibrit ve plug-in hybrid motor seçenekleri, gelişmiş güvenlik donanımları ve konfor odaklı iyileştirmeleriyle öne çıkan yeni XC90, segmentinde standartları yeniden belirliyor.

Yenilenen Volvo XC90 Türkiye'de

Sınırlı sayıda sunulacak Volvo XC90 B5 Mild Hybrid modeli 6 milyon 790 bin TL, XC90 T8 Plug-in Hybrid ise 7 milyon 570 bin TL fiyatla satışa çıkacak. Volvo Car Türkiye Genel Müdürü Alican Emiroğlu, "Yeni Volvo XC90, güvenlik, konfor ve sürdürülebilirlik alanlarında çıtayı her zaman daha yükseğe taşımayı başaran bir model. Volvo Car Türkiye olarak, 2024 yılında premium segmentte Plug-in Hybrid satışlarında liderliğimizi başarıyla sürdürdük. XC90 ise üst üste altı yıldır kendi segmentindeki liderliğini koruyarak bu başarıyı taçlandırdı. Türkiye pazarında bu efsanevi modelin en yeni versiyonunu sunmaktan gurur duyuyoruz. Amiral gemimiz yeni XC90 ile birlikte 2025 yılında bir önceki yılın üzerinde bir satış yapmayı hedefliyoruz. Türkiye'deki kullanıcılarımızın bu yeni deneyimi keşfetmesini heyecanla bekliyoruz.”dedi.

XC90, sürüş destek sistemleriyle öne çıkarken, çarpışma risklerini minimize eden radar ve kamera teknolojileriyle donatıldı. Geniş iç hacmi, ergonomik koltukları ve havalı süspansiyon seçenekleri ile konforu artıran model, rüzgar ve yol sesini minimuma indiren ek yalıtımlara da sahip.

ELEKTRİKLİ GELECEĞE GÜÇLÜ ADIM

XC90 Plug-in Hybrid, WLTP testlerine göre 69 km’ye kadar tamamen elektrikli menzil sunarken, hibrit sistemiyle toplamda 800 km’den fazla yol alabiliyor. Volvo Cars Uluslararası Pazarlar Başkanı Arek Nowinski, Türkiye pazarının önemine değinerek şu açıklamayı yaptı:

"Volvo Cars olarak 2024 yılında üst üste ikinci kez rekor kırarak tarihimizdeki en yüksek perakende satış, gelir ve temel işletme kârına ulaştık. Türkiye, 2024 yılında tüm zamanların en yüksek satış rekorunu kırarak Avrupa'daki 12 pazardan biri olmayı başardı. Premium segmentteki tutarlı büyümesini son dört yıldır sürdüren Türkiye, bu başarıyla Avrupa'daki en büyük 10 pazar arasında yer aldı. Ayrıca Türkiye, XC90 satışları açısından Avrupa'nın üçüncü en büyük pazarı konumunda. Güncellenen bu ikonik modelin Türkiye’de ilk müşterilere ulaşmasını görmek gerçekten çok heyecan verici.”

Yeni XC90, güncellenmiş ön ızgara, koyulaştırılmış arka farlar ve yeni renk seçenekleriyle daha dinamik bir görünüme kavuştu. İç mekânda ise 11,2 inçlik yüksek çözünürlüklü bilgi-eğlence ekranı ile daha sezgisel bir kullanım sunuluyor.

Volvo Cars, 2024 yılında 763.389 otomobil satarak rekor kırarken, gelirlerini 400,2 milyar SEK seviyesine çıkardı. Markanın elektrikli ve hibrit modellerdeki yükselişi, XC90 ile Türkiye’de de devam edecek.