SON DAKİKA
Otomotiv Pazartesi 12 Haziran 2023 07:22

"CİTROëN MARKASI BENCE TÜRKİYE'DE ÇOK İYİ ALGILANIYOR"

Citroën CEO'su Thierry Koskas Türkiye'de basınla buluştu

"Citroën markası bence Türkiye'de çok iyi algılanıyor"

İsa ÖZGÜLLER

- Geçtiğimiz yıllarda insanlar araç alımlarında fiyat performans odaklı giriş paketi ya da bir üst segment paketlere yönelirlerdi. Şu an Türkiye’de satınalma alışkanlığına baktığımızda tüketiciler daha iyisini konforlusunu istiyorlar. Globalde bu durum nasıl acaba, Türkiye’de olduğu gibi mi? Tüketiciler araç konforunu yaşamak için aradaki fiyat farkını ödemeye razılar ve fedakarlık yapıyorlar. Sizin bu konuda ki düşünceniz nedir? 

Thierry Koskas: Şunu gözlemleyebiliyoruz aslında; günün sonunda bizim için önemli olan müşterilerimizin bu araca verdiğimiz değeri görebilmeleri ve hissetmeleri. Konfor gibi ya da diğer teknik özellikler gibi katma bir değer kattığınızda, yeni özellikler kattığınızda, insanlar bunu ödemeye hazır. Citroën zaten bu sayede kendisini ayrıştırabildi. Bu araca daha konfor kazandırdığımızın somut bir kanıtı. Bu sadece pazarlama konusu değil. Daha çok teknik bir konu. Çünkü bu sayede araca daha konforlu bir kullanım deneyimi veriyoruz. Müşteriye bunu sunuyoruz. Dediğiniz gibi müşteriler de onlar için somut bir değer olduğu için bu farkı ödemeye hazırlar. 

Selen Alkım: Konfor tabii ki markanın en önemli DNA’sı. Biz modellerimizde basit bir ürün gamıyla çalışıyoruz. Bizde çok ciddi adetlerde versiyonlar, opsiyonlar yok. Sade bir ürün çeşitliliğiyle müşterilerimize ulaşıyoruz. Ama konforu giriş seviyesinden itibaren; koltuklar olsun, süspansiyon olsun, bütün müşterilerimize sunuyoruz. Diğer yandan ürün gamımıza baktığımızda satılan versiyonların yüzde 75’ten fazlasının üst versiyonlar olduğunu görüyoruz. Evet halen bir kısım müşteri fiyat olarak alt versiyonları tercih etse de şöyle düşünelim isterseniz; adaptif hız sabitleyici, bir kere bir araçta kullandıktan sonra başka bir aracı deneyimlediğinizde ondan vaz geçmek istemiyorsunuz zaten. Alışkanlık haline dönüşüyor. O yüzden gün geçtikçe üst versiyonların artan oranından çok memnunum. 

C5 Aircross madelinizin tanıtımında, uçan halı etki sloganıyla yollara çıkmıştı araç ve  İnsan o keyfi  deneyimi yaşadılar.

Selen Alkım: Evet, aynı süspansiyon C4 ve C4 X’te de var. Yeni gelecek modellerimizde de olacak. Gerçekten test edilince yaşanan, fark edilen bir özellik. 

ABONE OL