Dolar $
32.36
%-0.01 -0
Euro €
34.8
%0.2 0.07
Sterlin £
40.66
%-0.12 -0.05
Çeyrek Altın
3900.37
%-0.43 -16.68
SON DAKİKA
Eğitim Çarşamba 17 Ocak 2024 13:35

DİSİPLİNLER ARASI YAKLAŞIMI ARTIRACAK

Milli Eğitim Bakanlığınca (MEB), "bütüncül eğitim yaklaşımı" kapsamında yeniden düzenlenen Eğitim Kurulları ve Zümreleri Yönergesi'ne göre, farklı alanlardaki zümreler, müfredatların uygulanması ve diğer eğitim-öğretim süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı artıracak.

Disiplinler arası yaklaşımı artıracak

Okullardaki eğitim kurulları ve zümrelerin oluşturulmasına yönelik temel ilkeler ve işlevleri düzenleyen Eğitim Kurulları ve Zümreleri Yönergesi'nde, "bütüncül eğitim yaklaşımı" doğrultusunda çeşitli düzenlemeler yapıldı.

Bakanlık yetkililerinden aldığı bilgiye göre, yeni düzenlemede, aynı zümre öğretmenlerinin birbirini desteklemesi, tecrübe paylaşımında bulunması, alınacak kararların daha etkili ve verimli bir şekilde uygulanması ve farklı zümre öğretmenlerinin bilgi alışverişini güçlendirmek amacıyla 2 farklı uygulamaya vurgu yapıldı.

Mevzuata yansıyan bu kapsamdaki ilk uygulama, okul zümre öğretmenlerinin tecrübelerinin artırılması için zümre öğretmenlerince yapılacak "ders ziyaretleri" üzerine getirilen yeni hüküm oldu.

Bu kapsamda, aynı zümre öğretmenleri istemeleri halinde tecrübe paylaşımı için birbirlerinin derslerini izleyebilecek. Ders izleme, zümre öğretmenlerinin ortak kararıyla mümkün olacak. Her eğitim ve öğretim yılında en az bir kez tecrübe paylaşımı amacıyla ders ziyaretleri yapılabilecek, böylece iyi uygulama örneklerinin etkin şekilde okul genelinde yaygınlaştırılması amaçlanacak.

Farklı zümrelerde disiplinler arası yaklaşım vurgusu

İkinci uygulama ise farklı alanlardaki zümre öğretmenlerinin eğitim süreçlerinde işbirliklerinin artırılması üzerine olacak.

Bu kapsamda, "bütüncül eğitim yaklaşımı" çerçevesinde, farklı alanlardaki zümre öğretmenleri, ders müfredatlarının uygulanması ve diğer eğitim-öğretim süreçlerinde yürüttükleri disiplinler arası yaklaşımı artıracak. Böylece tüm eğitim ve öğretim süreçleri, disiplinler arası bir yaklaşımla ele alınacak, öğrenme alanı, konu, kazanım ve öğrenme hedefleri bu yaklaşımla belirlenecek.

Uygulama ile eğitim-öğretim süreçlerinde birden fazla disiplinin bilgi ve yöntemlerinin kullanılması sağlanacak ve farklı derslerde anlatılan benzer konu içerikleri bir bütünlük içinde anlatılarak kalıcı öğrenme hedeflenecek.

Zümreler arası yapılacak ortak çalışmalar, takvime bağlanarak uygulanacak. Böylece ülke genelinde uygulama birliği sağlanacak.


ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR