Dolar $
32.19
%-0.26 -0.08
Euro €
34.99
%-0.42 -0.14
Sterlin £
41.18
%-0.05 -0.02
Çeyrek Altın
4094.65
%1.76 69.77
SON DAKİKA
Bahar BÜYÜKAHISHA | İŞ DÜNYASI Çarşamba 08 Mayıs 2024 12:42

HENKEL 2023 YILINDA 21 BUÇUK MİLYAR EURO SATIŞ GERÇEKLEŞTİRDİ

Henkel Grup'un 2023 mali yılındaki satışları, 21,514 milyar Euro olarak gerçekleşti. 2023 mali yılında, Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi'nin satışları 10,790 milyar Euro'ya ulaştı ve satışlar organik olarak yüzde 3,2 oranında arttı.

Henkel 2023 Yılında 21 Buçuk Milyar Euro Satış Gerçekleştirdi

Henkel Grup'un 2023 mali yılındaki satışları, 21,514 milyar Euro olarak gerçekleşti. 2023 mali yılında, Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi'nin satışları 10,790 milyar Euro'ya ulaştı ve satışlar organik olarak yüzde 3,2 oranında arttı. Bu satış büyümesi, önceki yıla kıyasla çok güçlü bir fiyat artışından kaynaklandı. Tüketici Markaları İş Birimi satışları ise 2023 mali yılında toplam 10,565 milyar Euro olarak gerçekleşti ve satışlar organik olarak yüzde 6,1 oranında arttı.

Açıklama gerçekleştiren Henkel CEO'su Carsten Knobel “Zorlu piyasa koşullarına rağmen 2023’te büyüme stratejimizi istikrarlı bir şekilde ileriye taşıdık ve uygulanmasına da hız verdik. Çok güçlü organik satış büyümesi sağladık ve karlılığı önemli ölçüde artırdık. Bu sayede, yılın başında yaptığımız öngörüyü aşmış olduk. Bu başarılı gelişme, Yapıştırıcı Teknolojileri ve Tüketici Markaları tarafından birlikte gerçekleştirildi." dedi 

2023 Mali Yılında Grup Genelinde Satış ve Kar Performansı

Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi, Mobilite ve Elektronik iş alanlarının yanı sıra Nalburiye, İnşaat ve Profesyonel iş alanlarının da etkisiyle yüzde 3,2 oranında güçlü bir organik satış büyümesi elde etti. Tüketici Markaları İş Birimi, özellikle Çamaşır ve Ev Bakım ile Saç iş alanlarının etkisiyle yüzde 6,1 oranında çok güçlü bir organik satış büyümesi kaydetti.

2024 Yılına Yönelik Öngörü

2024'te global ekonomik çıktıda orta düzeyde bir büyüme bekleniyor. Bu durum, Henkel için tüketici iş birimlerinin önemli alanlarında, hem endüstriyel talebin hem de tüketici talebinin makul düzeyde artışını varsayıyor. Henkel, 2024 mali yılında yüzde 2,0 ile yüzde 4,0 arasında organik satış büyümesi elde etmeyi bekliyor.

Tüm Stratejik Önceliklerde Önemli İlerlemeler Kaydedildi

Zorlu bir makroekonomik ve jeopolitik ortamda, şirket geçtiğimiz mali yılda istikrarlı bir şekilde gelişmeye devam etti. Amaca yönelik büyümeye dair stratejik çerçeve daha da hızlı bir biçimde uygulandı. Özellikle üç büyük proje geçtiğimiz yıl üzerinde önemli bir etki yarattı ve başarıyla uygulanarak Henkel'in dönüşümünü ciddi ölçüde ileriye taşıdı. Bu üç proje; Rusya’daki işlerin satışı, Çamaşır ve Ev Bakım ile Beauty Care'in birleşerek yeni Tüketici Markaları İş Birimi'nin oluşturulması ile Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi'ndeki gelişmelerdi.

Rusya’daki İşlerin Satışı

Henkel Rusya'daki faaliyetlerinden çıkma kararı aldı. Nisan 2023'te Henkel Rusya'daki işlerini yerel finansal yatırımcılardan oluşan bir konsorsiyuma sattı. Mutabık kalınan satın alma fiyatı yaklaşık 600 milyon Euro idi.

Tüketici Markaları: Birleşme Planlandığından Daha Hızlı İlerliyor

Önceki iki tüketici iş birimi Çamaşır ve Ev Bakım ile Beauty Care'in birleşerek yeni Tüketici Markaları İş Birimi'ni oluşturmasıyla Henkel, Persil ve Schwarzkopf gibi ikonik markaların yanı sıra başarılı Profesyonel iş birimi de dahil olmak üzere tüm kategorilerdeki tüketici markalarını tek bir çatı altında topladı. Henkel böylece, dinamik büyümeyi mümkün kılacak çok kategorili bir platform oluşturdu. Ocak 2023'te yeni iş birimi ‘hayata geçti‘.

Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi'ndeki Gelişme Daha da İleriye Taşındı

Henkel, global olarak pazar lideri pozisyonunu daha fazla güçlendirmek ve bir sonraki seviyeye taşımak amacıyla, 2023 mali yılında daha fazla çeşitliliğe sahip bir uluslararası ekibi göreve getirerek, Yapıştırıcı Teknolojileri'nin üst yönetim kademesinde bir takım değişiklikler yaptı. Aynı zamanda, müşteri ve pazara olan yakınlığını daha da artırmak için organizasyonel yapısını optimize etti. Yeni yapı üç iş alanından oluşuyor: Mobilite & Elektronik, Ambalajlama & Tüketici Ürünleri ve Tüketici & Nalburiye & Profesyonel. 


ABONE OL