Dolar $
32.48
%-0.11 -0.03
Euro €
34.72
%-0.72 -0.25
Sterlin £
40.75
%-0.43 -0.17
Çeyrek Altın
3985.41
%-0.17 -6.73
SON DAKİKA
Otomotiv Pazar 03 Nisan 2022 02:09

HER ŞEYE RAĞMEN %20 BÜYÜYECEĞİZ

Geçen yılı yüzde 5.3'lük pazar payı alarak 6'ncı marka olarak tamamladıklarını söyleyen Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, "Bu yıl her şeye rağmen yüzde 20 büyüyerek pazar payımızı 1 puan artıracağız. Bunda da yeni 308 ve elektrikli 2008 etkili olacak" dedi

Her şeye rağmen  %20 büyüyeceğiz

Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, 2021’in değerlendirmesini yaptı ve 2022 ile ilgili görüş ve hedeflerini açıkladı. Stellantis satışlarının 5’te birini Peugeot’nun yaptığını söyleyen Anaç, “Baktığımız zaman pandemi koşulları altında mevcut kontekste oldukça iyi bir yıl geçirdik diye değerlendiriyoruz. 6 bölgemiz var bizim. Bunun beşinde satışlarımızı artırdık.  Bir tek Avrupa’da pazar sabit kaldı” dedi.

SUV’da 2008 ile lideriz

Geçen yıl Türkiye otomotiv pazarını 6’ncı marka olarak kapattıklarını ifade eden Anaç, “Yüzde 5.3 pazar payı elde ettik. Toplam satışlarda aslında yüzde 11 kadar geriledik ama perakende satışlara baktığımız zaman yani filo satışlarını çıkarıp bayii kanalı üzerinden yaptığımız satışlara baktığımız zaman bir önceki yıla göre yüzde 10 büyüdük. Bu bizim tercihimizdi. Perakende satışlarımızı büyütmüş olduk. O anlamda da iyi bir yıl geçirdiğimizi söyleyebilirim” diye konuştu. Binek satışlarının 29 bin civarında gerçekleştiğini vurgulayan Anaç, 5.2 pazar payı elde ettiklerini ve yılı 6’ncı sırada tamamladıklarını kaydetti. Hafif ticari araç pazarında ise yüzde 41 büyüdüklerine işaret eden Anaç, şöyle devam etti: “Yüzde 8 büyüyen hafif ticari araç pazarına karşın yüzde 41 büyüdük. 5.7 pazar payı elde ettik. Pazar payımızı bir önceki yıla göre 1.3 puan artırdık ve dördüncü marka olduk. Yine orta dönem hedeflerimize ulaşmak için hafif ticari araç pazarı bizim çok önemsediğimiz bir pazar, burada üçüncü marka olma hedefimiz var. Üçüncü marka olduğumuz zaman da sıralamadaki yerimizi de geliştirmiş olacağız toplam sıralamada. B SUV’da 2008 modelimizle lider konumdayız.  Yüzde 16 pazar payı elde ettik. Toplam SUV pazarında da ikinci sıradayız yüzde 10 pazar payı ile. Yine 208 ve 308’in toplamına baktığımız zamanda son 5 yılın en yüksek satışını elde ettik, yüzde 51 büyümüş olduk hatchback pazarında.” Bu yıl her şeye rağmen yüzde 20 büyümeyi hedeflediklerini belirten İbrahim Anaç, “Biliyorsunuz işte tedarik sıkıntısı, üretim sıkıntısı, çip krizi vs. bütün bunlara rağmen geçen yıla göre yüzde 20 gibi bir büyüme hedefimiz var. Pazar payını 1 puan artırmayı hedefliyoruz. Yaklaşık yüzde 6 pazar payı elde edeceğiz. İki yeni modelimizin lansmanını yapacağız. Yeni 308 ve elektrikli 2008’in lansmanını yapacağız” dedi. Yetkili satıcı yapılanmasına devam ettiklerini vurgulayan Anaç, şunları söyledi: “Burası pek paylaştığımız bir alan değil. Ben kısaca birkaç bilgi aktarayım. 2018 yılından beri aslında 60’tan fazla yeniden yapılanma projesini hayata getirdik. Ciddi bir konsalidasyon hedefimiz var. Yani tekli marka olan bayilerimiz aslında çoklu marka haline getirmeyi hedefliyoruz. Şu anda Türkiye’de kapsadığımız pazar bu yıl sonunda yüzde 94’e çıkacak. 2018’de yüzde 91’di. Showroom sayımız 61’e çıkacak. Bu arada daha az yatırımcı ile daha geniş bir pazarı kapsar hale geliyoruz. Yeni marka kimliğimiz yıl sonunda inşallah tüm bayilerimizde uygulanmış olacak.”

Pazar 750 bini bulur 

2018 yılından beri pazarda ötelenmiş bir talep olduğuna işaret eden Anaç, “Geçen sene 737 bin, bir önceki sene de o civarda gerçekleşti pazar… Bana göre Türkiye’deki pazarın doğal büyüklüğü 800-850 bin civarında. 2018 yılını da değerlendirirsek yaklaşık 300-400 bin ötelenmiş talep olduğunu düşünüyoruz. B2B tarafına yani filo talebine baktığımız zaman orada da ciddi bir ötelenmiş talep var. Çok yoğun bir turizm pazarı bekleniyor. Bütün bunları düşündüğümüzde geçen senenin biraz üzerinde 750 bin civarında bir satış öngörümüz var tabii olağanüstü bir şey olmazsa. Bunları konuşurken Rusya-Ukrayna savaşı yoktu” dedi.

ABONE OL
Renault Nisan

EN ÇOK OKUNANLAR