Dolar $
32.48
%-0.11 -0.03
Euro €
34.72
%-0.72 -0.25
Sterlin £
40.75
%-0.43 -0.17
Çeyrek Altın
3985.41
%-0.17 -6.73
SON DAKİKA
Ulaşım Perşembe 01 Nisan 2021 02:16

KANAL İSTANBUL 'ORTA KORİDOR'UN ÖNEMLİ BİLEŞENİ

Türkiye'nin "Orta Koridor" rotasıyla ticaretten daha fazla pay alabileceğini söyleyen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "Kanal İstanbul, Avrupa ve Asya'yı birbirine bağlayan ticaret yolu olan Orta Koridor'un da en önemli bileşeni olacak" dedi.

Kanal İstanbul  'Orta Koridor'un  önemli bileşeni

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "Orta Koridor" rotasının etkin kullanılmasının önemine işaret ederek, "Halen yıllık 710 milyar dolar tutarında olan Avrupa-Çin ticaret trafiğinden, ülkemizin ve Orta Asya ülkelerinin ekonomik fırsatlar elde edilebileceği aşikardır" dedi. Ankara Sanayi Odasının (ASO) mart ayı meclis toplantısında konuşan Karaismailoğlu, Cumhuriyetin 100. yılına bambaşka bir güç ve gelecek perspektifiyle girdiklerini, son 19 yılda dünyanın en büyük ekonomilerinden biri olmak için güçlü hamleler gerçekleştirdiklerini söyledi.

Karaismailoğlu, "Türkiye'ye duyduğunuz inançla bugünlere geldiniz ve Türkiye ekonomisini ürettiğiniz gelirle, istihdamla ayakta tuttunuz. Artık büyümenin ve ilerlemenin baş döndürücü bir hıza ulaşacağı, dijitalleşmenin tüm iş sahalarında yaygınlaşacağı, teknolojik üretimimizin artacağı, yerli ve milli ürünlerimizle pek çok alanda söz sahibi olacağımız yeni bir dönem olacak. Türkiye'nin yarınlarını inşa edeceğiz. Gelişmekte olan değil gelişmiş Türkiye'nin geleceğini birlikte kuracağız" diye konuştu.

Kaderimizi kendimiz çizeceğiz

Karaismailoğlu, IMF küresel ekonomide 2021 için yüzde 5,2 büyüme öngörürken, OECD'nin Türkiye'de yüzde 5,9 büyüme beklediğine dikkati çekerek, "Türkiye için ortaya çıkan bu olumlu tabloda Cumhurbaşkanımızın liderliğindeki çalışmaların önemi büyüktür. Bugüne dek başardıklarımızın verdiği şevk ve azimle, Türkiye'nin çıtasını daha da yükselteceğiz. Yerli ve milli ürünlerinin  sayısını her geçen gün artıran, tekstil kadar, gıda kadar, ham madde kadar teknolojide, yazılımda, hizmet alanlarında da ihracat yapan bir Türkiye markası için çalışacağız. Gelişmiş dünyanın bize biçtiği rolleri bir kenara bırakıp, kendi kaderimizi kendimiz çizeceğiz" dedi.

Milli Banliyö projesi başladı 

Hükümetleri döneminde ulaşım ve haberleşme hizmetleri için 1 trilyon liranın üzerinde yatırım gerçekleştirdiklerine dikkati çeken Karaismailoğlu, tamamlanan ve inşası süren kara ve demir yolu projelerini anlattı. TURASAŞ Fabrikasında Milli Elektrikli Tren Seti, Elektrikli Anahat Lokomotifi, Hibrit Lokomotif, Dual Lokomotif ve özgün motor projelerinin başarıyla sürdürüldüğünü dile getiren Karaismailoğlu, "Milli Banliyö Tren Seti Projesi başladı. 2021 yılında tasarımı tamamlanarak prototip imalatına başlayacağız. Milli Elektrikli Tren seti projemizde yerlilik oranı yüzde 60'a ulaşmıştır. Yerlilik oranı seri üretimde yüzde 80'e çıkacak." diye konuştu. Karaismailoğlu, 2023'te demir yolu sektör payını yolcuda yüzde 5'e, yükte yüzde10'a, 2035'te ise yolcuda yüzde 15'e, yükte yüzde 25'e çıkarmayı hedeflediklerini bildirdi.

Orta Koridor’da varlığımız artacak 

Karaismailoğlu, Türkiye'nin, liman bağlantıları sayesinde Asya'daki yük trafiğinin Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Akdeniz bölgesine ulaşması için önemli fırsatlar sunduğuna dikkati çekerek, "Orta Koridor rotası etkin kullanıldığı takdirde halen yıllık 710 milyar dolar tutarında olan Avrupa-Çin ticaret trafiğinden ülkemizin ve Orta Asya ülkelerinin ekonomik fırsatlar elde edilebileceği aşikardır. Kanal İstanbul, Avrupa ve Asya'yı birbirine bağlayan ticaret yolu olan Orta Koridor'un da en önemli bileşeni olacak. Orta Koridor'daki varlığımızı ve hakimiyetimizi artıracak. Marmara Bölgesi, Kanal İstanbul'u, Marmara otoyol ringi, limanları, lojistik bölgeleri, demir yolu bağlantıları, Marmaray’ı ile Avrasya'nın lokomotifi, dünyanın kavşak noktası haline gelecek. Proje mevcut İstanbul Boğazı'ndaki yüksek tonajlı gemilerin neden olduğu kaza risklerini de ortadan kaldıracak ve İstanbul rahat bir nefes alacak" diye konuştu. 


ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR