Bu hafta konuğum, Hyundai INSTER
Segmentinin en yüksek menzil değerine sahip otomobili olan Hyundai INSTER, bu hafta konuğum oldu.
A – SUV segmentindeki kompakt elektrikli modeli INSTER’ı bizde ailecek deneyimleme ve test etme imkânı bulduk. İlk etapta Advance versiyonu ile gelen INSTER’ın Cross versiyonu da bu yılın eylül ayında satışa sunulacak.
INSTER modelini satışa sunmasıyla birlikte Hyundai, tamamen elektrikli SUV segmentindeki varlığını güçlendiriyor diyebilirim. INSTER, sıradan bir model olmanın çok ötesinde, dikkat çekici tasarım konsepti, kendinden emin duruşu, etkileyici iç mekânı ve çok yönlülüğü ile küçük bir SUV’un da son derece etkileyici olabileceğini kanıtlamış durumda. Tamamen elektrikli modelin genel tasarım konsepti, Hyundai'nin EV kimliğini somutlaştıran, özellikle dış kısımdaki piksel ışık özelliğinde belirgin olan ayırt edici bir tasarımla karakterize edilen, fütüristik ve yüksek teknolojili unsurların bir karışımı olarak öne çıkıyor. Ayrıca iç tasarım ise heyecan verici ve ilgi çekici kullanıcı deneyimleri oluşturmaya odaklanmış.
Ferah iç mekânı
INSTER'in iç mekanı da genişletilmiş 10,25 inç dijital gösterge paneli, 10,25 inç bilgi-eğlence dokunmatik ekranı ve daha geniş bir ferahlık hissi yaratan sıkıştırılmış bir konsolda kablosuz şarj yuvası ile sürücü için yükseltilmiş rahatlık sağlıyor. İlk sıra, kabinde daha iyi hareket kabiliyeti için geliştirilmiş bir geçiş yolu sunarak sürücü ve ön yolcu koltukları arasında kolay erişim sağlıyor. Sürücü koltuğu da dahil olmak üzere tüm koltuklar, artırılmış çok yönlülük için düz bir şekilde katlanabiliyor. Ayrıca arkadaki 50/50 kayan ve yatırılabilen koltuklar, daha fazla konfor ve daha geniş bacak mesafesi için geriye taşınmış.
Üstün bir şarj deneyimi
INSTER, standart olarak 11 kW'lık bir yerleşik şarj cihazıyla donatılmış. DC hızlı şarj cihazı kullanıldığında, yaklaşık 30 dakikada %10 ila %80 oranında şarj edebiliyor. INSTER'ın menzili ise 49 kWh bataryasıyla 360 kilometre. DC hızlı şarj kapasitesi, uzun mesafelerde seyahat ederken kısa duraklamalara olanak tanıyor. Araç, özellikle daha soğuk iklimlerde şarj performansını artıran bir batarya ısıtma sistemiyle donatılmış. Yüksek verimli ısı pompası, enerji kullanımını optimize ederek aracın genel performansına ve menziline katkıda bulunuyor.
Performans
Otomobil, 84,5 kW (115 PS) güç üretirken tek bir motorla hareket ediyor ve maksimum tork değeri ise 147 Nm. Aracın 100 km’deki ortalama enerji tüketimi ise 15,3 kWh olarak veriliyor.
INSTER, McPherson destekli ön süspansiyon ve birleştirilmiş burulma kirişli arka aks ile hassas bir sürüş sunuyor. Bu sistem, rahat kullanım için Kolon tipi Motor Tahrikli Hidrolik Direksiyon ile tamamlanmış. Araç, engebeli yollarda, hız tümseklerinde ve otoyollardaki bozuk zeminde darbeleri emerek dengeli ve keyifli bir sürüş sunuyor diyebilirim. Ayrıca güçlendirilmiş gövde sızdırmazlığı ve kalın kapı camı gibi gelişmiş yalıtım donanımları da yol gürültüsünü ve titreşimleri önemli ölçüde azaltıyor.
1.577.000 TL tavsiye edilen anahtar teslim fiyatıyla satışa sunulan Hyundai INSTER’e ülkemizde ki bu yolculuğunda başarılar dileriz.
Bir sonraki inceleme ve değerlendirme yazısında görüşmek dileğiyle…