SON DAKİKA

Bu hafta konuğum Peugeot e-308

Peugeot'un kompakt hatchback sınıfındaki başarılı modeli 308'in, tamamen elektrikli versiyonu E-308 bu hafta konuğum oldu.

Kasım 2023 itibarıyla Türkiye’de satışa sunulan modeli bizde ailecek deneyimleme ve test etme imkânı bulduk. Yeni Peugeot 308 modeliyle birlikte gerek tasarım, gerek sürüş dinamikleri ve teknolojik özellikler bakımından eşsiz bir deneyimi sunuyor diyebilirim. Ayrıca kusursuz tasarımı, Peugeot 3D i-Cockpit® ile donatılmış üst düzey iç mekânı, 156 HP’lik elektrikli motorunun sağladığı performansa eşlik eden 0 emisyonlu sürüş özellikleri ve 400 km’nin üzerine (WLTP) ulaşabilen menziliyle yeni Peugeot E-308, kompakt hatchback segmentinde markanın iddiasını artırıyor.

Elektrikli motorlar, yeni nesil bataryadan güç alıyor

PEUGEOT E-308’deki ısı pompası, menzili optimize ederken, elektrikli motorlara özgü, anlık tepki ile yüksek performans seviyesini koruyor. Yeni nesil bir teknolojiye sahip, 54 kWsa yüksek voltajlı bir batarya kullanılıyor. E-308’deki Lityum İyon batarya, 375 volt ile çalışıyor ve WLTP protokolüne göre, şehir içinde 510-525 km, birleşik olarak da 410-413 km arasında menzil sağlıyor. Ayrıca 0-100 km/s hızlanması 10.5 saniye olan E-308’in maksimum hızı da 170 km/s.

Elektrikli kompakt sınıfta verimlilik

Motor, akü, aerodinami, ağırlık optimizasyonu ve A sınıfı lastiklerin kullanılması gibi, sürtünme kayıplarının azaltılması yönünde son derece hassas ve detaylı süreçler, enerji tüketiminin önemli oranda düşürülmesini sağlamış. Ayrıca, enerji tüketimini mümkün olduğunca etkin bir şekilde yönetmek için sürücü kendi sürüş modunu, ECO, NORMAL ve SPORT gibi 3 ayrı şekilde seçebiliyor. Bunlara ek olarak FREN modu sayesinde, enerji geri kazanımını optimize etmek için gaz pedalı bırakıldığında yavaşlama artırabiliyor; böylelikle tek pedallı sürüş gerçekleştirebiliyor. Batarya, 100kW’lık hızlı bir şarj noktasında 30 dakikadan daha kısa bir sürede sıfırdan yüzde 80’e kadar şarj edilebiliyor.

Tasarımıyla adeta duygulara hitap ediyor

Önde, aslan pençesi imzalı far tasarımı, E-308’i Peugeot ailesine kusursuz bir şekilde entegre ederken, Matrix Full LED farları çerçeveliyor. Benzer şekilde arkadaki üçlü aslanpençesi LED stop lambaları da marka aidiyetine vurgu yapıyor diyebilirim. Yeni 18 inçlik alüminyum alaşım jantlar, 225/45 R18 ölçüsündeki lastiklerle çevreleniyor ve yeni Peugeot E-308 için özel olarak geliştirilmiş. Bu jantlar, özellikle aerodinamik verimliliği ve performansı optimize etmek için tasarlanmış diyebilirim. 1.684 kg ağırlığındaki yeni Peugeot E-308, 4367 mm uzunluğunda, 1859 mm genişliğinde ve 1481 mm yüksekliğinde. Aks mesafesi 2675 mm iken ön iz genişliği 1560 mm ve arka iz genişliği 1552 mm. Bagaj hacmi ise 361 litre. Ayrıca 7 farklı gövde renk seçeneği arasında Olivin Yeşil, Selenyum Gri, Tekno Gri, İnci Siyah, Okenit Beyaz, Elixir Kırmızı ve Vertigo Mavi’den biri tercih edilebiliyor.

Yeni Peugeot E-308 ayrıca, Açılır Cam Tavan, Akıllı Telefon Bölmesi, Alüminyum Alaşımlı Spor Direksiyon Pedalları, Alcantara Yarı Deri Kumaş Döşeme, Adamite Yeşili Dikişli Koltuklar, Isıtmalı Ön Koltuklar, Ön Koltuklar Arası Kol Dayama & Bardaklık, Elektrikli El Freni, Çerçevesiz Elektrokrom Dikiz Aynası, 2. Sıra Havalandırma ve Siyah İç Tavan Kaplaması standart olarak sunulmakta. 

Peugeot’un kompakt hatchback sınıfındaki başarılı modeli E-308’e ülkemizde ki bu yolculuğunda başarılar dileriz.

Bir sonraki inceleme ve değerlendirme yazısında görüşmek dileğiyle…