Citroën E-C4 bu hafta konuğum oldu
Kompakt hatchback sınıfında kendine özgü tasarımıyla fark yaratan yeni Citroën C4'ün %100 elektrikli versiyonu ë-C4, bu hafta konuğum oldu. Citroën 'in C segmentindeki tamamen elektrikli modelleri ë-C4'ü bizde ailecek deneyimleme ve test etme imkânı bulduk.
Öncelikle Citroën, ë-C4 ve ë-C4 X ile C segmentinde birbirini tamamlayan iki elektrikli araç sunan tek marka olarak öne çıkmayı sürdürürken, bu iddiasını araçları daha da geliştirerek ileriye taşımış diyebilirim. İlk versiyona kıyasla menzilleri yaklaşık %17 artarak 360 km’den 420 km’ye çıkan otomobiller, yeni 54 kWsa batarya ve 115 kW (156 HP) güç üreten daha verimli motorlarıyla rekabetteki konumlarını daha da üst bir seviyeye taşımışlar.
Yeni elektrikli motor ile daha fazla verimlilik
ë-C4, ortalama WLTP döngüsüne göre 400 km değerinin üzerine çıkan menzilini yeni bir elektrik motorun desteğiyle sağlıyor. Yeni elektrikli güç-aktarma sistemlerinin motoru ve bataryası, daha verimli olacak ve önemli teknolojik gelişmelerden yararlanacak şekilde tasarlanmış. Motor ilk hareket anından itibaren 260 Nm tork üretiyor. Yeni 54 kWsa batarya, daha önceki batarya paketine göre 4 kWsa ek kapasiteye sahip. 102 hücre ve 17 modülden oluşan kompakt batarya, hızlı şarj için sıvı termal sisteme ve standart bir ısı pompasına sahip. Yüksek voltajlı lityum iyon batarya, %60 nikel, %20 manganez ve %20 kobalt yerine %80 nikel, %10 manganez ve %10 kobalt olmak üzere daha yüksek nikel oranına sahip. Bu da daha iyi enerji yoğunluğu ve daha uzun batarya ömrü sağlıyor diyebilirim. Tüm bu teknolojik gelişmeler mevcut versiyona kıyasla %17 artışla 420 km’ye varan bir menzil sunuyor. Ayrıca ortalama enerji tüketimini 12 kW/saate düşüren enerji verimliliği de söz konusu. Menzildeki artışa ek olarak, 0°C’ye yakın sıcaklıklarda bile şehir içi kullanımında +30 km’ye varan menzil artışı sağlıyor.
Elektrik motorunun verimliliği, batarya ve enerjiyi geri-kazanım işlevi, menzile katkı sağlıyor. Batarya kapasitesi artmasına rağmen şarj süreleri artmıyor. Böylece kullanım rahatlığı ve pratiklik özellikleri aynen devam ediyor. ë-C4’ün yeni elektromotoru tüm kullanım gereksinimlerine ve şarj çözümlerine uyumlu olarak standart tek fazlı 7,4 kW entegre şarj cihazıyla donatılmış durumda. Ayrıca ë-C4, 100 kW hızlı şarj (DC) ile 30 dakikada %20’den %80’e şarj olabiliyor.
Ulaşılabilir, pratik ve kullanışlı
Günlük kullanıma uygun ë-C4, farklı seyahat alışkanlıklarını karşılayan ve ulaşılabilir bir elektrikli ulaşım çözümü sunuyor diyebilirim. Modelin en üst donanım seviyesi olan Shine Bold ile sunulan yeni ve daha güçlü 115 kW (156 HP) elektrik motoru ve yeni 54 kWsa batarya daha fazla sürüş keyfi, menzil ve çok yönlü kullanım sağlıyor.
Titreşim, gürültü ve egzoz dumanı olmayan motorun sağladığı akıcı ve konforlu sürüş hissini; yenilikçi süspansiyon ve koltuklar dahil olmak üzere Citroën ‘in imzası niteliğinde olan Advanced Comfort özellikleri destekliyor. Vites değişimi olmayan akıcı ve keyifli sürüş, anında kullanılabilen 260 Nm tork sayesinde hızlı tepki veren sürüş özellikleriyle destekleniyor. Ayrıca trafik kısıtlamalarının olduğu alanlarda bedelsiz ve özgür erişim için sıfır CO2 emisyonlu ve yakıt kokusuz elektrikli sürüş sağlanıyor.
Citroën ‘in C segmentindeki tamamen elektrikli başarılı modeli ë-C4’e ülkemizde ki bu yolculuğunda başarılar dileriz.
Bir sonraki inceleme ve değerlendirme yazısında görüşmek dileğiyle…