Dolar $
32.2
%-0.43 -0.14
Euro €
34.75
%-0.46 -0.16
Sterlin £
40.48
%-0.15 -0.06
Çeyrek Altın
3956.5
%-0.88 -34.69
SON DAKİKA
Teknoloji Cumartesi 06 Nisan 2019 11:06

"10 MİLYAR CEPTE KALSIN!.."

Bugünkü hesaplamalarla Türkiye'de operatörlerin ayrı ayrı yatırım yapması halinde 13-15 milyar dolar para harcayacağına dikkat çeken Erkan, "Şayet ortaklık yaparsak yatırım maliyeti sadece 2 veya 2,5 milyar dolarda kalıyor. Beraber olursak Türkiye'nin cebinde en az 10 milyar dolar para kalacak. Ortaklığı fiber altyapıda, rekabeti ise hizmetlerde, servislerde ve müşteri deneyiminde yapalım" dedi

"10 milyar cepte kalsın!.."
Bugünkü hesaplamalarla Türkiye'de operatörlerin ayrı ayrı yatırım yapması halinde 13-15 milyar

Sedat YILMAZ

Turkcell’in yeni Genel Müdürü Murat Erkan, Türkiye’de dijitalleşme yolunda en önemli eksikliğin fiber altyapı olduğunu belirterek, dünyaya yetişebilmek için bu işin hızlı bir şekilde gerçekleştirilmesi gerektiğini söyledi.
Medya ile tanışma toplantısında bir gazetecilerin sorularını cevaplayan Murat Erkan, internet altyapısı olarak ifade edilen fiber yapılanmada geç kalmamak için özellikle GSM operatörleri, kamu ve tüm paydaşların bütün imkanlarını seferber etmelerini istedi.

Yaklaşık 12 yıldır Turkcel grubu içinde bulunduğunu, özellikle ismi Tellcom olan ve daha sonra Superonline ile birleştirdikleri yeni bir vizyonu hayata geçirdiklerini ifade eden Erkan, “O yolculuğa 2008 yılında Superonline Genel Müdürü olarak başladım. Fiber yapıda Superonline çok iş yaptı. Dünyada olmayan bir şey yaptık. Sıfır kilometre fiberden 45 bin kilometreye ulaşan bir fiber altyapı şebekesi kurduk. Bu yolculuk sonucunda ise Türkiye’nin en büyük fiber hamlesini hayata geçirdik ve bugün hâlâ kullandığımız fiber omurgamızı kurduk. 4 yıl önce kadar şirketlerimizin işlerimizi birleştirmeye karar verdik. Superonline ve Turkcell’i tek bir şirket gibi yönetme stratejisine geçtik. Sonra 4 yıldan bu yana Turkcell’in tüm satışlarının başındayım” diye konuştu.
Turkcell’in Türkiye topraklarında doğduğunu ve yurtdışına yayıldığını belirten Erkan, ABD Borsası’na tek kote olan Türk şirketi Turkcell’in dijital operatör vizyonu çerçevesinde artık yerli ve milli servisleri dış dünyadaki operatörlere pazarlama noktasına geldiğini söyledi. Söz konusu vizyonun devam ettiğini belirten Murat Erkan, “Türkiye için olan her şeyin içinde olmak istiyoruz. Yerli ve milli olmanın önemine son derece önem veriyoruz” dedi.

Henüz yüzde 25’e ulaşabildik

Toplantıda dijitalleşmenin olmazsa olmazı fiber altyapı konusundaki soruları da cevaplayan Erkan, Türkiye’nin her yerine fiber altyapıyı taşımanın önemini anlattı. Teknoloji ve gelişim anlamında her şeyin dijitalleşme üzerine kurulduğunu, altyapının geniş kitlelere ulaşmasının çok ciddi bir durum arzettiğini ifade eden Erkan, “Ülke olarak gidilmesi gereken çok yolun olduğunu biliyoruz. Türkiye için altyapının geniş kitlelere ulaşması ciddi bir konu. Türkiye’de 20 milyon ev var. Fiber altyapının ulaştığı ev sayısı ise 5 milyon. Türkiye henüz fiber altyapıda yüzde 25 oranına ulaşmış. Söz konusu oran çok düşük. Bu oran G. Kore, Japonya’da yüzde 100, Avrupa’da ise yüzde 100’e yakın” dedi. Türkiye’nin dijitalleşme anlamında çok hızlı bir şekilde yapılanması gerektiğinin altını çizen Erkan, “Endüstri 4.0 diyoruz, robotlar diyoruz, yapay zeka diyoruz. Bunların tamamı dijitalleşme üzerine kurulu. Dolayısıyla fiber altyapının geniş kitlelere ulaştırılması gerekiyor” diye konuştu.

GSM operatörlerine ortaklık çağrısı

Türkiye’nin önünde 4,5 yıllık seçimsiz bir dönem olduğuna dikkat çeken Turkcell Genel Müdürü Erkan, ekonominin dijitalleşmesi ve daha rantabıl hale gelmesi için fiber altyapıda dünya ile aramızdaki farkın kapatılması gerektiğini söyledi. Erkan, fiber altyapının her bir operatörün ayrı ayrı çalışarak söz konusu büyük yükü kaldıramayacağını belirterek, “Fiber altyapıyı ortaklaşa yaparsak toplamda 2 veya 2,5 milyar dolar harcayacağız. Ancak ayrı ayrı yapmaya kalkarsak fiber altyapıyı tamamlamanın maliyeti 13 veya 15 milyar dolar seviyesinde. Aklın yolu bir. Özellikle merkezi ve yerel yönetimlerin uyumu ve gerçekleştirilecek ortak yatırımlarla dünya ile aradaki farkı kısa sürede kapatabiliriz. 5G, nesnelerin interneti, yapay zeka konusunda ilerleme sağlayabiliriz. Biz Turkcell grubu olarak 12 yıl önce başladık. Onun için de doğru altyapıya ihtiyacımız var. Biz altyapıda ortaklık yapalım, üst yapıda ise rekabet edelim” dedi.

Fiber altyapının önündeki engeller

Murat Erkan, fiber altyapının bu zamana kadar tamamlanması ve istenilen orana ulaşmamasında şirketler arasındaki rekabette ziyade odaklanmayla ilgili sıkıntılar olduğunu dile getirerek, , seçimlerin ve kamu içindeki yönetimsel değişikliklerin bunda etkisinin olduğunu kaydetti. Erkan, “Hızlıca tekrardan aynı sayfaya gelip Türkiye’nin ihtiyacı olanı yapmak lazım. Neredeyse iki yıldır ciddi bir fiber yatırımı olmadı. Hatta biz yapmak istediğimiz halde yapamadık. Konya’nın göbeğinde, Ankara’nın göbeğinde fiber altyapı yok. Biz yapmak istiyoruz yapamıyoruz, bu da içimizde bir yaradır. Ortak yapmalıyız. Altyapı ortak olsun, üstyapıda rekabet edelim” diye konuştu.

Dijital operatör vizyonu sürecek

Murat Erkan, Turkcell’de görev değişiminin güzel bir bayrak yarışı olarak algılanması gerektiğini kaydetti. Erkan, “Geçenlerde 25’inci yılımızı kutladık, eski genel müdürlerimiz de katıldı. Her biri bayrak yarışı olduğunu gösterdi. Kişinin yaptıkları arkasından gelir. Turkcell ne yapacak: Teknoloji alanındaki farkını yeni teknolojilere yatırıma devam ederek ortaya koyacak. Dijital operatör vizyonu benim de dört yıldır içinde olduğum bir vizyondu. Buna aynı hızla devam edilecek. Gerek yurt içi gerek yurt dışı penetrasyon artırmak çok önemli. 39 ülkedeyiz ama gidecek çok yolumuz var. Biz sadece bireylere değil de kurumlara da çözümler üretiyoruz. Taze, çiçeği burnunda bir şirket kurduk: Dijital İş Servisleri… En küçük KOBİ’den en büyük şirkete kadar destekliyoruz... Bu da çok kuvvetli bir vizyon” ifadelerini kullandı.

 

ABONE OL

EN ÇOK OKUNANLAR