Otomotiv ve mobilite dünyasının en büyük gruplarından Stellantis N.V.,
yılın ikinci yarısıyla ilgili finansal verilerini açıkladı. Ürün odaklı geçiş yılı
olan 2024’te, yoluna kayıpsız şekilde devam etme stratejisiyle hareket
eden Stellantis’in yılın ilk yarısındaki net geliri 85 milyar Euro
seviyesinde gerçekleşti. Şirket bu dönemde, 5,6 milyar Euro’luk net kâr
elde etti.
Yılın ikinci yarısında performansını artıracak!
Stellantis, yılın ilk yarısında yüzde 10’luk marja sahip 8,5 milyar Euro’luk
AOI açıkladı. Yakın vadede yeni bir ürün dalgasını başarıyla piyasaya
sürmeye odaklanan şirket, böylece ürün gamındaki boşlukları doldurarak
kapsamını daha da genişletmeyi hedeflerken, Kuzey Amerika,
Genişletilmiş Avrupa ve Maserati’nin performansını iyileştirmeye yönelik
yönetim eylemleri 2024 yılının ikinci yarısı ve 2025 yılının tamamı için
önemli performans iyileştirme fırsatları yaratıyor.
Heyecan verici bir ürün hamlesi başlattık!
Şirketin ilk yarı yıl sonuçlarını değerlendiren Stellantis CEO’su Carlos
Tavares, “Şirketin 2024 ilk yarı yıl performansı hem zorlu endüstriyel
koşullar hem de kendi operasyonel sorunlarımız nedeniyle,
beklentilerimizin altında kaldı. Bu sorunları gidermek için eylemlere ihtiyaç duyuyor ve bu önlemleri alıyoruz. Ayrıca heyecan verici bir ürün
hamlesi başlattık ve bu ürün hamlesi kapsamında bu yıl en az 20 yeni
aracı pazara süreceğiz. Böylece daha büyük fırsatların bizi beklediğini
söyleyebiliriz. Özellikle Kuzey Amerika'da uzun vadede potansiyelimizi
en üst seviyeye taşımak adına yapacak önemli işlerimiz var. Hikayemizin
bu çok önemli bölümünde ekiplerin çalışmaları ve bağlılıkları için her bir
çalışana teşekkür etmek istiyorum” dedi.
Orta Doğu ve Afrika pazarının yeni lideri!
Stellantis, ilk kez Orta Doğu ve Afrika'da pazar payında ilk sırayı aldı.
Şirket aynı zamanda Avrupa ve Güney Amerika'da pazar payı ve ticari
araçta liderliğini sürdürdü. Stellantis, ABD'de şarj edilebilir hibrit araç
satışlarında 1’inci ve düşük emisyonlu araç (LEV) satışlarında ise 2’nci
sırada yer alıyor. Leapmotor’un maliyet rekabet gücünden ve güç-
aktarma sistemleri ile bağlantılı teknolojilerinden yararlanan Leapmotor
International ortak girişimi, ilk teknoloji odaklı elektrikli modellerini C10
SUV ve T03’ü tanıtmaya hazırlanıyor. İlk ürün tanımı “Genişletilmiş
Avrupa'da” yapılacak ve bunu 2024 yılının sonuna kadar Güney
Amerika, Orta Doğu ve Afrika, Hindistan ve Asya Pasifik pazarları
izleyecek.