TURKCELL, 3. ÇEYREĞİN ARDINDAN YIL SONU BEKLENTİLERİNİ BİR KEZ DAHA GÜNCELLEDİ:

Güçlü 3. çeyrek performansı: Turkcell Grubu, büyümesini hızlandırarak 2022 yılının üçüncü çeyreğinde geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 57 artışla 14,7 milyar TL gelir elde etti. FAVÖK ise üçüncü çeyrekte Grup bazında yüzde 49 artışla 6,0 milyar TL olarak gerçekleşti ve FAVÖK marjı yüzde 41 oldu. Güçlü operasyonel performansını sürdüren Turkcell, yılın üçüncü çeyreğinde 1 milyon yeni müşteriye daha ulaşarak yılın ilk 9 ayında 2,2 milyon net müşteri kazanımına imza attı. Fiber yatırımlarını hız kesmeden sürdüren Turkcell 3. çeyrekte 240 bin, yılın ilk 9 ayında ise 711 bin yeni hane erişimi ile toplam fiber hane erişimini 5,2 milyona ulaştırdı. 1000 Mbps gibi yüksek hızları güçlü altyapısı sayesinde herkes için erişilebilir kılan Turkcell, yılın ilk 9 ayında 176 bin yeni kazanımla 2,1 milyon fiber müşteriye ulaştı.
Stratejik odak alanlarından dijital OTT servisleri büyümesini
sürdürüyor: TV+, Lifebox ve fizy gibi önemli markaları çatısı altında bulunduran
Turkcell, katma değerli dijital servislerinin yayılımını artırma odağı
çerçevesinde, tekil ücretli kullanıcı sayısını geçen yılın aynı dönemine göre
1,2 milyon artırarak 4,8 milyon kullanıcıya ulaştı. Dijital OTT servis gelirleri ise yıldan yıla yüzde 66
büyüdü. Akıllı teknolojileri ile öne çıkan bulut depolama ürünü Lifebox’ın
ücretli kullanıcıları yıldan yıla yüzde 47 oranında büyüdü ve 1,7 milyona erişti.
Zengin içeriğiyle ön plana çıkan TV+ tarafında ise OTT TV kullanıcı sayısı
yıllık yüzde 25 artışla 932 bin, IPTV kullanıcıları ise yüzde 22 artışla 1,2
milyon olarak gerçekleşti.
Dijital dönüşümde öncü: Türkiye’nin
dijitalleşmesinde öncü aktörlerden biri olan Turkcell Dijital İş Servisleri,
gelirini yıllık bazda yüzde 107 artırarak 1 milyar TL’yi aştı. Bu çeyrekte 730’dan
fazla yeni projeye imza atan Dijital İş Servisleri, aynı zamanda 2022 yılı üçüncü
çeyreğinin ardından gelire dönüşecek 1,5 milyar TL kontrat değerine sahip.
Turkcell, dijitalleşme ve bulut depolama hizmetleri alanlarında karşılaştığı yüksek
talep nedeniyle 2022 yılında veri merkezlerinde ilave 2.000 metrekare yeni alan
açtı.
Yenilikçi ödeme hizmetleri büyümesini hızlandırıyor: 3 ay aktifkullanıcı sayısı 7,3 milyona ulaşan
Paycell’in toplam işlem hacmi yıllık bazda 3 katına çıkarak 10,4 milyar
TL seviyesinde gerçekleşti. Paycell, yılın üçüncü çeyreğinde gelirlerini geçen
yılın aynı dönemine göre yüzde 105 artırarak 244 milyon TL seviyesine çıkarttı.
Turkcell, 3. çeyreğin ardından yıl sonu beklentilerini bir kez daha güncelledi: Turkcell, başarılı 3 çeyreğin sonuçlarının ardından yılın geri kalanı için beklentilerini yukarı yönlü revize etti. Bu kapsamda konsolide gelir büyümesinin yüzde 47 ila 48, FAVÖK’ün yaklaşık 21 milyar TL seviyesinde olması bekleniyor; operasyonel yatırım harcamalarının gelire oranının ise yaklaşık yüzde 20 olarak gerçekleşmesi öngörülüyor.
Etkin büyüme performansı ve müşteri kazanımı odağıyla sektör
liderliğini güçlendiren Turkcell, 2022 yılının üçüncü çeyreğini de başarılı
finansal ve operasyonel sonuçlarla noktaladı. Sürdürülebilir büyümesini 2022’nin
3. çeyreğinde hızlandıran Turkcell Grubu; konsolide bazda toplam gelirlerini,
geçen yılın üçüncü çeyreğine göre yüzde 57 artışla 14,7 milyar TL’ye çıkardı.
Şirketin FAVÖK’ü yüzde 49 artışla 6,0 milyar TL olarak gerçekleşti. Turkcell’in
2022 yılı üçüncü çeyrek net kârı da yüzde 68 artarak 2,4 milyar TL’ye ulaştı.
2022 yılının üçüncü çeyreğinde de güçlü müşteri kazanımını sürdüren Turkcell, bu
çeyrekte eklediği 1 milyon net yeni müşteri ile 2022 Eylül sonu itibarıyla
toplam 2,2 milyon yeni müşteriye ulaştı. Turkcell “her yıl 1 milyon yeni
müşteri” hedefi ile yıla başladığı 2020’den itibaren 6 milyon yeni müşteri
kazanımı sağladı.
Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan, değerlendirmesinde “Yılın
üçüncü çeyreğinde jeopolitik faktörler kendisini güçlü biçimde hissettirirken,
enerji ve emtia fiyatlarına bağlı enflasyonist baskı ile zorlayıcı
makroekonomik etkilerin öne çıktığı bir dönem yaşadık. Böylesine zorlu ve
belirsizliklerle dolu bir döneme rağmen, içinde bulunduğumuz süreçte bireysel
ve kurumsal tüm müşterilerimizin ihtiyaçlarını odağımıza alarak geniş yelpazede
dijital hizmetler sunmaya devam ettik. Bu yaklaşımın bir sonucu olarak yılın
ilk dokuz ayında 2,2 milyon net müşteri kazanarak, 2019’da başlattığımız ‘her
yıl 1 milyon yeni müşteri’ hedefimiz doğrultusunda 2020’den bu yana 6 milyon
müşteri kazanmayı başardık. Ortaya çıkan bu başarılı tabloda, yenilikçi
teknolojimiz ile güçlü marka ekosistemimiz sayesinde ülkemiz ve müşterilerimiz
için hayata değer katan çözümler geliştirme motivasyonumuzun önemli payı var”
şeklinde konuştu.
Dijital servisler güçlü büyümesini sürdürüyor
TV+, Lifebox, fizy ve BiP gibi önemli markaları çatısı
altında bulunduran Turkcell’in, dijital OTT servislerinin gelirleri yıldan yıla
yüzde 66 büyüdü. Dijital servislerin ücretli kullanıcı sayısı ise 1,2 milyon
artışla 4,8 milyona ulaştı. Akıllı teknolojileri ile öne çıkan bulut depolama
ürünü Lifebox ise, yüzde 47 oranında büyüdü ve 1,7 milyon kullanıcıya ulaştı.
Zengin içeriğiyle ön plana çıkan TV+ tarafında ise OTT TV abone sayısı yüzde 25
artışla 932 bin olarak gerçekleşti. IPTV müşterileri ise yüzde 22 büyüyerek 1,2
milyonu aştı.
Turkcell Dijital İş Servisleri, Türkiye’yi
dijitalleştirmeye hız kesmeden devam ediyor
Turkcell Dijital İş Servisleri gelirini yıllık bazda yüzde 107
artırarak 1 milyar TL’yi aştı. Bu çeyrekte 730’dan fazla yeni projeye imza atan
Dijital İş Servisleri, 2022 yılı üçüncü çeyreğinin ardından ileriki dönemlerde gelire
dönüşecek 1,5 milyar TL’lik kontratlı iş hacmine sahip. Turkcell, dijitalleşme
ve bulut depolama hizmetleri alanlarında karşılaştığı yüksek talep nedeniyle 2022
yılı içinde veri merkezlerinde ilave 2.000 metrekare yeni alan açtı.
Paycell, sunduğu yenilikçi hizmetleri artırarak
büyümesini hızlandırıyor
Dijital ödeme sistemlerinin yaygınlaştığı süreçte Turkcell
tarafından geliştirilen Paycell’in, techfin alanında ülkemizdeki en önemli
girişimlerinden biri olduğunu ve müşterilerine farklı alanlarda çözümler sunan
yenilikçi ödeme hizmetleri platformu olduğunu belirten Genel Müdür
Murat Erkan, bu konuya ilişkin sözlerine şöyle devam etti:
“Temelinde dijital ödemelere odaklanan finans hizmetleri
platformu olan Paycell’in, Avrupa ülkelerindeki faaliyetleri ve büyüme planı
kapsamında, Ekim ayında Avrupa’nın neo-bankacılık alanında en iyi finansal
çözüm sağlayıcılarından Solaris ile iş birliğine gittik ve Almanya'da ilk ofisimizi
açtık. İlk fazda uluslararası para transferi hizmeti ile başlayacağımız
servislerimizi dijital cüzdan, yatırım, kart ve kredi aracılığı gibi pek çok
yenilikçi ve uçtan uca finans çözümleri ile çeşitlendirmeyi hedefliyoruz.
Ödeme alışkanlıklarının dijitalleşmesine olanak sağlayan
Paycell’deki 3 aylık aktif kullanıcı sayımız 7,3 milyona ulaştı ve gelirlerimiz
yüzde 105 büyüyerek 244 milyon TL oldu. Paycell’in tüm servislerinden geçen
işlem hacmi yıllık bazda 3 katına çıkarak 10,4 milyar TL seviyesinde
gerçekleşti. Toplam POS çözümleri işlem hacmi çeyreklik bazda yüzde 37 artışla 4,0
milyar TL düzeyinde gerçekleşti. Önümüzdeki dönemde ülkemizin ekonomik
potansiyeli ve dijital okur-yazarlığı yüksek nüfus yapısı sayesinde Paycell’in
güçlü ivmesini sürdüreceğine inanıyoruz.”
Bugünden geleceğe uzanan küresel mobilite markası: Togg
Türkiye’nin küresel ölçekli teknoloji markası Togg’un Gemlik
Teknoloji Kampüsü 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda açıldı. Konuyla ilgili olarak Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan şu ifadeleri aktardı:
“İlk günden beri Turkcell olarak deneyimimiz, bilgimiz ve vizyonumuz
ile küresel mobilite markamız Togg’a destek olmaktan onur duyuyoruz. Mobilite
ekosistemi içinde kurgulanan ve kullanıcıyı odağına alarak yeni yaşam alanı
haline gelecek yerli otomobil projesine sadece yatırımcı olarak destek
vermiyor, dijital servislerimiz ile bütünleşik bir değer yaratmak için de
çalışıyoruz. Bunun ilk örneğini, Togg’un dijital ekosistemindeki tüm ödeme
hizmetlerini, güçlü ve dinamik altyapısı ile Paycell’in gerçekleştirmesiyle
sağlayacağız. Paycell ve fizy entegrasyonlarımız, yapay zeka temelli teknoloji
geliştirme faaliyetlerimiz ile Togg’un konsolunda yer almaktan kıvanç
duyacağız.”
Turkcell, güçlü ilk altı ay performansının ardından
hedef yükseltti
İlk 9 ayda ortaya konulan güçlü operasyonel ve finansal
performans sonucunda Turkcell 2022 yıl sonu hedeflerini yukarı yönlü revize
etti. Bu doğrultuda 2022 yıl sonu için yaklaşık yüzde 47 ila 48 gelir büyümesi,
yaklaşık 21 milyar TL seviyesinde FAVÖK beklenirken, operasyonel yatırımların
gelirlere oranının ise yaklaşık yüzde 20 olarak gerçekleşmesi bekleniyor. Turkcell
Genel Müdürü Murat Erkan, sözlerini şöyle noktaladı:
“Doğru planlama ve belirlediğimiz stratejik odak alanlarımız
sayesinde zorlu makroekonomik koşullara rağmen bu yıl da müşterilerimize
kesintisiz ve yüksek kalitede hizmet sunarak ilk 3 çeyreği başarıyla geçirdik.
Bu doğru oyun planımızı sürdürerek müşterilerimizin kalbine ve aklına hitap
eden çözümlerimizle belirlenen yıl sonu hedefleri doğrultusunda büyümeye devam
edeceğiz. Bu zorlu dönemde olduğu gibi önümüzdeki çeyreklerde de iletişim
teknolojileri alanında müşterilerimize en kaliteli hizmetleri sunarak ve
ülkemizin dijital dönüşümüne öncülük ederek güçlü performansımızı
sürdüreceğimize inanıyorum.”
Kuzey Kıbrıs, KKTCELL’le dijitalleşecek
Turkcell’in iştiraki Kuzey Kıbrıs Turkcell gerçekleşen 4G/5G
ihale bedeli olarak toplamda KDV dahil 19,1 milyon ABD doları ödeyerek ihalede
700 MHz, 800 MHz, 900 MHz, 1800 MHz, 2100 MHz, 2600 MHz ve 3600 MHz
frekanslarında toplam 247 MHz bant genişliğinde 4G lisansını 18 yıl, 5G
lisansını ise 20 yıl süreli olarak almaya hak kazandı. Murat Erkan, konuya
ilişkin yaptığı açıklamada: “Turkcell Grubu olarak adada 4G beta testlerini
2014 yılında yapmıştık. O günden bu yana 4G’nin hatta 4.5G’nin adada hayata geçebilmesi
için tüm gayretimizle çalıştık. Sürecin başından beri Kuzey Kıbrıs’ın
dijitalleşmesi için ihaleye iştirak ettik. İhale sonuçları çerçevesinde planlamalarımızı
ve çalışmaları başlatıyoruz” diye konuştu.
Turkcell’den finansal ve çevresel sürdürülebilirlik
için büyük yatırım atağı
Bir diğer Turkcell grup şirketi olan Turkcell Enerji
Çözümleri, faaliyetlerine başladığı tarihten itibaren enerji sektörünü yakından
takip ederek finansal ve çevresel sürdürülebilirlik konusunda Turkcell adına
efektif çözümler ile yeni yatırımlara öncülük ediyor. Bu adımların sonuncu ve
en kapsamlısı ise güneş enerjisi alanında planlanan üç yıllık büyük yatırım
atağı oldu.
Konuya ilişkin değerlendirmede bulunan Turkcell
Genel Müdürü Murat Erkan, dünyada özellikle enerji fiyatlarının yarattığı
enflasyonist maliyet baskısının şirketleri de özellikle sürdürülebilirlik
tarafındaki strateji ve faaliyetlerini yeniden gözden geçirmelerini sağladığına
dikkat çekerek, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Turkcell olarak önümüzdeki 3 yıllık stratejik planımız
dahilinde, her yıl güneş enerjisi alanına yaklaşık 80 ila 90 milyon dolarlık
yatırım gerçekleştireceğiz. Böylece 2025
yılı sonunda 300 MW’lık solar enerji üretim kapasitemizle yıllık 90 milyon
dolara yakın maliyet tasarrufu hedefliyoruz. Ayrıca, İzmir Karadağ’daki rüzgar
enerjisi santralimizle yaklaşık 2 bin 500 baz istasyonumuzun enerji ihtiyacını
karşılayabiliyoruz. Burada gerçekleştireceğimiz kapasite artırımıyla bu rakamı
3 bin 800’e çıkaracağız.”
Turkcell’in sürdürülebilirlik kapsamında yürüttüğü faaliyet
ve projeleri, Birleşmiş Milletler’in Eylül ayında gerçekleştirdiği “Sürdürülebilir
Kalkınma Amaçları’nı Kurtarmak İçin İş Liderliği” konulu özel yuvarlak masa
toplantısında da gündem oldu. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları odağında New
York’ta yapılan ve özel sektörün 2030 hedeflerine yönelik çalışmalarını
hızlandırmasını amaçlayan etkinlikte, dünya çapında telekomünikasyon sektörünü
Turkcell Genel Müdürü Murat Erkan temsil etti.