Dolar $
32.27
%-0 -0
Euro €
34.68
%-0.08 -0.03
Sterlin £
40.26
%-0.31 -0.12
Çeyrek Altın
3918.37
%-0.2 -7.92
SON DAKİKA

Herkes Influencer olabilir mi?

Doğanay Cireli 03 Mar 2024

Influencerlık yani dijital içerik üreticiliği; günümüzde hala hakları yenen, bir yandan özenilen bir yandan da yerilen bir meslek grubu olmaya devam ediyor.

Kimileri haklarında havadan para kazanıyorlar diyor, kimileri bu mesleği herkes yapar diyor, kimileri de hayatlarını paylaşmaktan başka bir şey yapmıyorlar diyor. Gerçekten böyle mi? Bir paylaşım yaparak binlerce kişiyi peşlerinden sürükleyen bu insanların tek yaptıkları bu olabilir mi?

Dijital içerik üreticilerinin bu sektörde yer edinmeleri, eğer ki bir yarışma programından ya da zaten çok sevilen bir projenin içinden çıkmadılarsa tıpkı diğer meslek grupları gibi, o kişilerin de yıllarını alıyor. İçerik üreticiliği dediğimizde aklımıza sadece kozmetik ürünler ya da kıyafet paylaşımları gelmesin. Pazarlama stratejilerinden, teknolojiye, sağlıktan, kültür sanata, giyimden, psikolojiye aslında hayatın içinde olan her alanın içeriği üretilebilir, bunun influencerları olabilir. Çünkü aslında insanların o konuda bilgiye veya tavsiyeye, araştırmaya ihtiyacı var. Bunları da günümüzde ücretsiz şekilde öğrenebilecekleri yerler Youtube, İnstagram veya diğer uygulamalar. Dijital içerik üreticileri sayesinde daha da kolay yoldan hap bilgiye ulaşıyorlar. Bu bilgiler her zaman doğru mu, geçerli mi? Bu da o mesleği yapan kişinin paylaşımlarının tutarlılığı, takipçileri tarafından güvenilir bulunması, üreticinin bilgisi, hakimiyeti ve dolayısıyla araştırmasına, kendi üzerinde deneyimlemesine varıyor.

Yani bir içerik üreticisi aslında tanıtacağı ürünü ya da hizmeti paylaşmadan önce kendi deneyimliyor, öğreniyor, araştırıyor daha sonra paylaşıyor. Bu süreçlerinde hiçbiri bir günde olmuyor. O deneyimlediklerini daha sonra video olarak çekme, kurgulama, doğru zamanda paylaşma ve bir kitle elde etme süreçleri var ki bunların hepsi mesai demek. Ayrıca bir içerik bittikten sonra başka içerik bulması, bunların sürekli planlanması, özgün olması meselesi ise bitmeyen bir mesai. Aslında dışardan hizmeti alan kişi bir dokunuşla o ürüne ya da bilgiye ulaşırken ve bundan dolayı bu yapılan işin kolay olduğunu düşünürken; arkasında harcanan zamanın ve emeğin hakkını vermediklerini düşünüyorum. Ayrıca bu meslek grubu bireysel, öz disipline bağlı bir sistemle ilerlediği için 7/24 zihinde ne üretebilirim ya da bir yere gittiğinde, gezdiğinde, etkileşime girdiğinde her zaman içerik üretmeye açık bir algıyla yaşamak zorunda da kalıyorlar. Bunun da maddi manevi olumsuz tarafları cabası. Çünkü düzensiz para akışı olan bir meslek, insanlar anını yaşarken o video çekmesi gereken bir meslek gibi…

Yani başlangıçtaki soruya dönersek, herkes influencer olabilir mi? Herkes bunu deneyebilir ama bir yer edinebilir mi? Sanmıyorum. O zaman her sosyal medyada bir şey paylaşanın peşinden milyonların koşması gerekirdi. Görüyoruz ki her birimizin peşinden milyonlar koşmuyor.

İyi haftalar dilerim.